loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «بررسی زندگی امیرعلیشیر نوایی» منتشر شد

کتاب "بررسی زندگی سیاسی و واکاوی کارنامه علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی امیرعلیشیر نوایی" منتشر شد.

جمعه 2 مرداد 1394

امیرعلیشیرنوایی، از شخصیت­های برجسته واپسین دهه­ های حکومت تیموریان به شمار می ­آید. وی که به روزگار فرمانروایی سلطان حسین بایقرا می ­زیست، واجد جایگاهی پرفراز و رفعت در تاریخ ایران است.آنچه موجب دستیابی وی به چنین جایگاهی شده را می­ توان در چند مورد خلاصه داشت.

نخست، حضور توانمندانه در آوردگاه سیاست. دوم، نگارش و سرایش آثار فراوان به دو زبان ترکی جغتایی و پارسی. سوم، پشتیبانی افزون و گسترده از کنشگران عرصه های علم، ادب و هنر و چهارم، انجام خدمات و اقدامات عام ­المنفعه بسیار.

" بررسی زندگی سیاسی و واکاوی کارنامه علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی امیرعلیشیر نوایی" عنوان کتابی است که توسط امیر نعمتی لیمایی نگاشته شده و در آن به تفصیل به زندگی این چهره نامدار تاریخ ایران پرداخته شده است.

آنچه روشن است، نویسنده در این کتاب تلاش افزونی پیشه داشته تا وجوه مختلف زندگانی امیرعلیشیر نوایی را به روشنی بنمایاند.

این مهم زمانی اهمیت دو چندان می­ یاید که درک گردد علیرغم آنکه تحقیقات درباره امیرعلیشیر نوایی دست­کم از پیشین ه­ای یکصد و پنجاه ساله در جهان برخوردار است، زندگانی او آنگونه که باید و شاید مورد عنایت پژوهشگران ایرانی قرار نگرفته و از سوی آنان تا پیش از این هیچگونه کتاب جامعی در این زمینه نوشته نشده است.

گفتنی است، انتشار کتاب یادشده که دربرگیرنده یازده بخش جداگانه و مشتمل بر 378 صفحه است، توسط وزارت امورخارجه و به سفارش مرکز پژوهش­ های آسیای مرکزی دانشگاه فردوسی انجام گرفته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط