loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یاحسینی داستان زندگی معلم مشهور تهران را نوشت

قاسم یاحسینی از پایان تالیف کتاب «ذکر حمید» که در قالب تاریخ شفاهی به زندگی یکی از معلمان مشهور تهران می پردازد خبرداد.

شنبه 3 مرداد 1394

قاسم یاحسینی نویسنده در گفت وگویی پیرامون تالیف خود اظهار داشت: به تازگی زندگی نامه محمد دادگستر نیا با عنوان «ذکر حمید» را به پایان رسانده ام.

وی در ادامه به توضیحات بیشتری پرداخت و عنوان کرد: دادگستر نیا یکی از معلمان مشهور تهران و پایه گذار موسسه آموزشی میزان بود که در این کتاب به شرح فعالیت های وی پرداخته شده است.

یاحسینی اضافه کرد: تالیف این اثر به پایان رسیده و تا پایان تابستان منتشر خواهد شد. این اثر حدود 250 صفحه است که در قطع رقعی و به مناسبت سالگرد فوت ایشان منتشر و عرضه خواهد شد. این تالیف بر اساس تاریخ شفاهی و بر مبنای مصاحبه با 30 نفر از دوستان در کنار اعضای خانواده و همرزمان مرحوم دادگستر گردآمده است.

آقای محمد دادگسترنیا که افتخار 59سال معلمی را در کارنامه خود دارد فرزند حیدر علی حلاّجی رهنانی و متولد سوم فروردین 1312 در اصفهان است. تحصیلات او زبان و ادبیات عرب است و چهار پسر و سه دختر دارد که به دلیل آنکه همگی منشأ اثر در جامعه هستند خدا را شاکر است. از سال 1339 پس از رحلت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی قدس سرّه، مقلّد حضرت آیت الله خمینی (امام راحل) می شود و از سال 1341 با شروع نهضت ایشان علیه نظام شاهنشاهی با تمام وجود و در حد توان در نهضت شرکت داشته است و در اجرای فرامین و فتاوی امام فعالیت و تلاش می کرده است. در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بارها در جبهه های مختلف حضور پیدا کرده است که خود علت آن را توزیع کمک های مردمی و عرض خسته نباشید به رزمندگان عزیز بیان می کند و...

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط