loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«پیشرفت عدالت محور» روانه بازار نشر شد

کتاب «پیشرفت عدالت محور» اثر جمعی از محققان از سوی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

دوشنبه 19 مرداد 1394

هدف این کتاب زمینه سازی گفتمانی و مطالعاتی در راستای تبیین سیاست ها و راهبردهای لازم برای گام های بلند پیشرفت عدالت محور با رویکردی اسلامی و بومی است که مرحله ای از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی ایران را رقم می زند.

پیشرفت فرایندی فراگیر، مستمر و جامع است که تنها به جنبه های معیشتی و اقتصادی محدود نمی شود و ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی را شامل می شود. پیشرفت در هر عرصه ای از ابعاد زندگی اجتماعی با پیشرفت در سایر عرصه ها کاملاً مرتبط است و در مطالعات پژوهشی و علمی، سیاست ها و برنامه ها، نمی توان این ارتباط را نادیده گرفت.

بخش اول این کتاب مباحث کلی درباره دهه پیشرفت و عدالت ـ فصل اول؛ دهه پیشرفت و عدالت، ارمغان رشد و کارآمدی نظام اسلامی ـ فصل دوم؛ نگاهی به نظریه اسلامی پیشرفت ـ فصل سوم؛ نگاهی به وضعیت کنونی کشور از منظر شاخص های پیشرفت و عدالت ـ فصل چهارم؛ آسیب شناسی راهبردهای پیشرفت و عدالت در سه دهه گذشته است.

بخش دوم این اثر نیز شامل شاخص ها، راهبردها و الزام های پیشرفت و عدالت در عرصه های مختلف دارای فصول شاخص ها و راهبردهای اقتصادی ـ شاخص ها و راهبردهای آموزشی و تربیتی ـ الزام های سیاسی دهه پیشرفت و عدالت ـ الزام ها و شاخص های مدیریت راهبردی به منظور تحقق هدف های دهه پیشرفت و عدالت است.

این کتاب با شمارگان 300 نسخه، قطع رقعی و قیمت ۲۷۰ هزار ریال از سوی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط