loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محدثی خراسانی: شاعر رضوی باید به سنت شعری پایبند باشد

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر گفت: برای نیل به مقصود اصلی در شعر رضوی و سرایش شعری که عوام درک کنند و خواص بپسندند شاعران جوان ما که در فضای مجازی کار شعری خود را شروع کرده اند باید به سنت های شعری ما پایبند باشند.

دوشنبه 9 شهریور 1394

مصطفی محدثی خراسانی در گفت وگویی عنوان کرد: شاعران جوانی که اغلب از طریق فضای مجازی و بدون داشتن هیچ استادی پا به عرصه شعر و شاعری می گذارند و می خواهند شعری برای امام رضا(ع) بسرایند باید به سنت های کلاسیک شعر فارسی آشنا باشند و نقاط اوج آن را به درستی درک کنند.

این شاعر اضافه کرد: شاعران در این حیطه باید وقوف تاریخی نیز داشته باشند. اگر محبت و معرفت به امام رضا(ع) نباشد هیچ شعر درخشانی در این زمینه خلق نمی شود. شاعر رضوی باید ذهن و زبانی خلاقانه و همان طور که گفتم ریشه در سنت کهن ادبی مان داشته باشد. تأثیرگذاری چنین شعری به مراتب بیشتر و عمیق تر خواهد بود. در واقع منظورم این است که سنت شعری ما می تواند ظرف خوبی برای شعرهای رضوی باشد.

محدثی خراسانی ادامه داد: شاعران باید برای امام رضا(ع) به گونه ای شعر بنویسند که عوام درک کنند و خواص بپسندند. نمونه بارز چنین شاعری در ادب کلاسیکمان حضرت حافظ است. او عالی ترین مفاهیم را طوری بیان می کرد که امروز هم مردم کوچه و بازار آن را می خوانند و درک می کنند و هم خواص می پسندند. جوان های ما نباید حافظ را به عنوان قله ای در این زمینه فراموش کنند.

مصطفی محدثی خراسانی متولد تایباد خراسان است و تا کنون کتاب هایی چون «سلوک باران»، «شاعران پروازی» و «هزار مرتبه خورشید» از وی منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط