loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

استقبال کودکان چینی از کتاب های مصور ایرانی در نمایشگاه پکن

استقبال کودکان چینی از کتاب های مصور ایرانی از نکات جالب توجه در این دوره از نمایشگاه پکن است. نمایشگاه کتاب پکن سالن ویژه ای را به بخش کودک و نوجوان اختصاص داده و برنامه ریزی گسترده ای را برای این حوزه انجام داده است.

سه‌شنبه 10 شهریور 1394

در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب پکن که با حضور 2270 ناشر از 82 کشور در حال برگزاری است، انتشارات بین المللی الهدی، مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی و جامعه المصطفی العالمیه به نمایندگی از ناشران کشورمان حضور دارند.

این نمایشگاه همزمان با سیزدهمین جشنواره کتاب پکن در 5 بخش تخصصی، ناشران چینی، نشر دیجیتال، ناشران کودک و نوجوان، ناشران خارجی و بخش فروش برگزار می شود. 3 ناشر ایرانی با عرضه صدها عنوان کتاب در زمینه های متنوع حضور مناسبی در این نمایشگاه دارند.

از جمله فعالیت های انتشارات بین المللی الهدی در این نمایشگاه، عرضه نمونه کتاب های گروه انتشاراتی الهدی شامل انتشارات امیرکبیر، سروش، عصر داستان، پیدایش، یساولی و غیره و همچنین معرفی کتاب های آژانس ادبی نوروز و مذاکره برای تبادل کپی رایت با ناشران بین المللی است.

در همین راستا مذاکراتی برای تبادل کپی رایت با انتشارات دانشگاه یونن چین صورت گرفت. در ملاقات و مذاکره حمید دهدشتی مدیر غرفه انتشارات الهدی با آقای جو یانکن مدیر انتشارات دانشگاه یونن چین، آقای یانکن پس از آشنایی با کتاب های ناشران عضو گروه انتشاراتی الهدی، خواستار مبادله کپی رایت و چاپ کتاب های ایرانی به خصوص کتاب های دانشگاهی در حوزه علوم انسانی شد.

جو یانکن تبادل کپی رایت کتاب بدون دریافت مبلغ را بهترین راه برای آغاز تعامل بین ناشران دو کشور دانست. او افزود با این روش در سال گذشته 5 عنوان کتاب از انتشارات سمت و همچنین 1 عنوان از کتاب های جامعه المصطفی العالمیه در دانشگاه یونن ترجمه و منتشر شده است.

همچنین در ملاقات دیگری، شیائو گوانلو معاون بین الملل نمایشگاه پکن در بازدید از غرفه گروه انتشاراتی الهدی، ضمن تشکر و تمجید از حضور ناشران ایرانی، خواستار حضور پررنگتر و متنوع تر ناشران کشورمان در این رویداد فرهنگی شد. گوانلو کمیت حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه پکن را متناسب با تاریخ و فرهنگ و تمدن باسابقه ایرانی ندانست و خواستار حضور ناشران بیشتری از کشورمان در دوره های آتی این نمایشگاه شد.

از نکات جالب توجه در این دوره از نمایشگاه پکن، استقبال کودکان چینی از کتاب های مصور ایرانی است. از آن جا که نمایشگاه بین المللی کتاب پکن در سال های اخیر بعنوان مرکز تخصصی برای معرفی و ارائه آثار و تصویرگری های حوزه کودک و نوجوان شناخته شده است، برگزارکنندگان این نمایشگاه سالن ویژه ای را به بخش کودک و نوجوان اختصاص داده و برنامه ریزی گسترده ای را برای این حوزه انجام داده اند.

بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب پکن از 4 تا 8 شهریورماه 1394 برگزار می­ شود و کشور امارات متحده عربی مهمان ویژه این نمایشگاه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط