loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلام مفید منتشر شد

انتشارات مرتبط : دلیل ما

انتشارات دلیل ما کتاب «الافصاح» شیخ مفید را با ترجمه سید جواد حسینی به فارسی منتشر کرده است.

چهارشنبه 25 شهریور 1394

عظمت ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) را می توان از ستیز بی امان و خستگی ناپذیر دشمنان آن حضرت نیز شناخت! به جرات می توان گفت علمای شیعه در طول قرن ها پاسخگوی تمام شبهات با ارائه دلایل محکم و روشن روایی بوده اند و هیچ سوالی بی جواب نمانده است؛ و امروزه طرح اشکالات تکراری از سوی مخالفان فقط برای ایجاد شبهه در بین عموم و افراد بی اطلاع یا کم اطلاع از مذهب است.

یکی از برترین و قوی ترین آثار در زمینه پاسخ به شبهات اعتقادی درباره امیرالمومنین (علیه السلام) کتاب «الافصاح» از مصنفات محمد بن محمد بن نعمان مشهور به شیخ مفید است. کمتر کسی یافت می شود که نام این متلکم و فقیه بزرگ شیعه را نشنیده باشد. ایشان در قرن چهارم تا اوایل قرن پنجم (338 – 413) می زیسته، و یاد او همواره با بزرگی، دانش، تبحر و تسلط بر علوم و معارف دین، هوش و فراست و تقوا قرین است.

افصاح یعنی روشن ساختن و این کتاب در صدد «روشن ساختن حق درباره امامت امیرالمومنین (علیه السلام)» است. در این کتاب آیات و احادیثی که مخالفان برای اثبات خلافت غاصبان مطرح کرده اند ذکر شده و سپس شیخ مفید یک به یک پاسخ آنها را با ابعاد مختلف و متفاوت ارائه کرده است.

انتشارات دلیل ما این کتاب را با ترجمه سید جواد حسینی به فارسی منتشر کرده است. مترجم با اهتمام بر روانی متن، سعی داشته از یک سو معنای مورد نظر شیخ مفید را کاملا با ترجمه کلام وی بیان کند و از یک سوی دیگر از ترجمه شرح گونه عبارات اجتناب کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط