loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ریشه های فکری و فلسفی یک نویسنده در «نقاش»

رمان «نقاش» اثر طاهر جنیاک از سوی انتشارات سپیده باوران راهی بازار کتاب شد.

جمعه 10 مهر 1394

رمان «نقاش» نوشته طاهر جیناک توسط انتشارات سپیده باوران منتشر شد.

این رمان که به نوعی داستانی موازی دیگر اثر نویسنده، یعنی «آن سوی پرچین باغ» است، در واقع ریشه های فکری و فلسفی نویسنده را در ارتباط با جهان و زمان، اختیار و انتخاب، مبارزه با ظلمت و... آشکارتر می سازد.

شخص اول داستان نوجوانی به نام توحید است که شخصیتی بسیار متمایز از دیگران دارد. داستان بیشتر در حاشیه شهر و پیش از انقلاب می گذرد.

«آن سوی پرچین باغ» رمانی چند جلدی است که تا کنون جلد نخست آن توسط انتشارات سپیده باوران منتشر شده است و به زودی جلدهای دیگر آن نیز روانه بازار خواهد شد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «...تاریکی، نیروهای جسمِ حیوانِ شکارچی را به فعل درمی آورد؛ اما از زمانی که بشر، دام و اسب را رام کرد و داس و نیزه ساخت کارایی غرایز و حواس جسم به تدریج با استحاله شدن در تعاریف، ضعیف تر شد و با تکامل مدنیت و پیدایش تکنولوژی و خیابان، رقیق تر شد و زمانیی که بشر، کت و شلوار و کراوات به تن کرد و تانگو رقصید دیگر نیروهای جسم، به دام و اسبِ رامی مبدل شدند که برای منِ اجتماعی، نقش گارسون و پیشخدمت را بازی می کردند. با اینحال اگر شهر، محل سکنای آدم متمدن بود، و تمدن، تفسیر آدم اهلی و مؤدبی که در بین خطوط قرمز به چپ و راست نمی پیچید، در زیر پاهای شهر آن جا که زایده های تمدن را دور می ریختند آدم ها بین جسم و منِ اجتماعیِ سرگردان، نقش گرگ و گوسفند را برای خود و دیگران بازی می کردند، و غرایز و حواس شان از نو بیدار می شد و پیراهن تکامل را می درید تا به عقب بازگردد...»

این کتاب از سوی انتشارات سپیده باوران در 397 صفحه با قیمت 28 هزار تومان منتشر شده است.
بنا بر اعلام ناشر این کتاب ها، چاپ دوم جلد اول رمان «آن سوی پرچین باغ» از سوی این ناشر به زودی منتشر خواهد شد. همچنین 4 جلد از مجموعه «آن سوی پرچین باغ» آماده انتشار است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط