loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عرضه رمان «نامیرا» به مناسبت محرم و صفر با قیمت بسیار مناسب

انتشارات مرتبط : کتاب نیستان

نویسندگان مرتبط : صادق کرمیار

چرا امام حسین (ع) ناگهان در صحنه کربلا تنها شدند؟ چرا همان ها که با نامه های التماس آمیز خود از ایشان دعوت کرده بودند، به جای دست بیعت، شمشیرهای شقاوت از نیام جهالت برکشیدند؟ راز و رمز دگردیسی مردم کوفه چه بود؟ آیا از ابتدا دروغ گفته بودند یا در صحنه های پرمخاطره کم آوردند و بر پیمان خویش پا نهادند؟ چرا از میان یک لشکر و سپاه یکی حر در آمد و دیگری عمر سعد؟ چرا امام حسین (ع) با این که مردم کوفه را می شناختند باز هم دعوت آنان را پذیرفتند و با همه خاندان گرامی شان به کوفه رفتند؟ چگونه امکان دارد مردمی که امام را با شور و اشتیاق به کوفه دعوت کردند در مدتی اندک، یا در مقابل ایشان شمشیر می زنند یا شرمنده و ترسان فرار می کنند تا چشم در چشم امام نشوند؟
پاسخ بسیاری از معماهای عاشورا و کربلا را می توانید در رمان تاریخی و تحلیلی نامیرا پیدا کنید.

سه‌شنبه 14 مهر 1394

بیش از هر چیز اسم کتاب است که خواننده را مشغول می کند؛ ابتدا به ذهن می رسد «نامیرا» فقط اسمی هنری است که برای جلب مخاطب انتخاب شده و یا ناشر و نویسنده خواسته اند ابهام داستان را زیاد کنند. اما کتاب را که تا انتها بخوانی معلوم می شود «نامیرا» ریشه در مفهوم «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» دارد. مفهومی که می گوید پهنه ی سرزمین کربلا به اندازه ی کل زمین وسعت پیدا کرده و عاشورا همیشه نمیراست.

«نامیرا» داستانی شخصیت محور است؛ رمانی با خرده روایت هایی از تغییر روش، هدف، آرزو و عاقبت آدم ها. این روزگار است که آدم ها را در محک انتخاب شدن و انتخاب کردن می گذارد و نویسنده ی نامیرا فقط تصویرساز صادق این رویدادهاست. نویسنده ی کتاب را به سبک رمان های کلاسیک با شروعی آرام آغاز می کند، تصویرسازی می کند، شخصیت ها را یک به یک وارد داستان می کند، آن ها را معرفی می کند و با داستان پیش می برد. «نامیرا» اسیر اختلاف روایت های تاریخی نشده و البته از عقبه ی تحقیقی درستی بهره برده است.
این اثر درباره دختر و پسری جوانی است که بین سرداران بزرگ برای حمایت از امام حسین (ع) و یزید تردید دارند؛ در ادامه داستان، این دو جوان طی استدلال های مختلف به حقانیت امام حسین (ع) پی می برند.
نویسنده، رمان «نامیرا» را در قالب یک فیلمنامه پانزده قسمتی نوشته و برای نوشتن این داستان از آثار تحلیلی که درباره امام حسین (ع) و قیام او نوشته شده بهره جسته و کتاب های مقاتل را مطالعه کرده است.
پویش مطالعاتی روشنا برای درس آموزی و آشنایی همگان با ابعاد مختلف قیام جاودانه حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و ترویج فرهنگ کتابخوانی، در حرکتی مردمی و با همیاری ناشر، مراکز پخش و کتابفروشان با صرف نظر نمودن از حقوق مادی و کاهش قیمت از 17000 تومان به 6000 تومان، کتاب نامیرا را به مردم گرامی تقدیم میکند. در همین راستا جوایز ارزنده ای نیز مانند سفر به عتبات عالیات، موبایل، تبلت و ... نیز به خوانندگان گرامی اهدا می شود.
علاقه مندان به تهیه کتاب به صورت پیامکی می توانند با ارسال عدد 72 یا کلمه نامیرا به سامانه پیام کوتاه پاتوق کتاب فردا به شماره 3000330006992 این کتاب را در اسرع وقت با هزینه پست بسیار اندک و پرداخت 8000 تومان در مجموع تهیه نمایند. همچنین میتوانید از طریق سایت پاتوق کتاب فردا و با مراجعه به صفحه کتاب نامیرا در این سایت یا دانلود اپلیکیشن اندروید پاتوق کتاب فردا و سفارش کتاب از طریق آن اقدام به ثبت سفارش و تهیه کتاب نمایید. این کتاب در مراکز پخش کتاب فردا، شهید کاظمی، پاتوق کتاب، ترنجستان، کتابستان و پخش فدک هم اکنون موجود است.
به لطف خدا کانال تلگرامی هم https://telegram.me/rushanacampaign راه اندازی شده که این کانال در نظر دارد اخبار، اطلاعات، برش های طلایی کتاب و دلنوشته ها و نقد و نظرات مطالعه کنندگان رو انتشار دهد.
گفتنی است رمان نامیرا به قلم صادق کرمیار و توسط انتشارات نیستان منتشر شده است. این کتاب در چند سالی که از انتشار آن می گذرد خوش درخشیده و چشم اهالی کتاب و کتابخوانی را گرفته است

دبیرخانه پویش مطالعاتی روشنا برنامه هایی به شرح ذیل برای خوانندگان کتاب نامیرا تدارک دیده است:
الف: کمپین #من-هم-سرباز-حسینم؛
شما باید برچسب کد 10 رقمی روی همین برگه را خراشیده و از طریق سایت rushana.ir و یا با پیامک نمودن این کد به سامانه 3000868585 به این کمپین بپیوندید.

دبیرخانه از بین شما سربازان امام عشق (علیه السلام)، به نیابت به 72 نفر کمک هزینه سفر به عتبات اهدا خواهد نمود.
لازم به ذکر است 14 مورد از این 72 کمک هزینه توسط دبیرخانه تامین شده و مابقی انشالله با کمک های مردمی و سازمان های فرهنگی تامین خواهد شد، لذا خیرینی که تمایل به مشارکت در تامین هزینه های این طرح را دارند می توانند با مراجعه به سایت rushana.ir نذورات خود را اهدا نمایند.
ب: فراخوان ترویجی کتاب نامیرا؛
پس از مطالعه کتاب، می توانید برش طلایی(پاراگراف یا جمله طلایی) کتاب از نظر خودتان- متنی در معرفی کتاب با ذوق و سلیقه خودتان- نقد نظرتان درباره کتاب- دلنوشته یا شعر یا متن ادبی درباره کتاب- گزارش اقدامات ترویجی جهت معرفی و توزیع کتاب در بین مردم (خصوصا مناطق محروم و هیات های مذهبی) را درسایت rushans.ir در محل مخصوص درج نمایید.
همچنین می توانید قالب های فوق الذکر را به صورت عکس در سایت rushana.ir به اشتراک بگذارید. مثلا؛ عکسی از کتاب نامیرا در موقعیت های مکانی خاص- عکسی از گزارش فعالیت های ترویجی و توزیعی تان برای کتاب نامیرا و ...
شما می توانید فصل یا فصل هایی از کتاب را قرائت کرده و فایل صوتی آن را در سایت به اشتراک بگذارید یا با همکاری هیات محله تان شعر یا نوحه ای با مضمون من "هم سرباز حسینم" تهیه نمایید و فایل صوتی یا تصویری آن را در سایت روشنا بارگزاری نمایید.
فراخوان ترویجی کتاب نامیرا خارج از چارچوب های فوق الذکر بوده، بلکه بر اساس ایده ها و خلاقیت های شما و در قالب های نو و متفاوت و البته با فرمت متن، عکس، صوت یا تصویر از طریق سایت برای پویش مطالعاتی روشنا ارسال گردد.

تذکر 1: برای بارگزاری متن، تصویر، صوت یا فیلم می توانید نرم افزار اندروید روشنا را از rushana.ir دریافت و نصب نمایید.
تذکر2: علاوه بر وب سایت و نرم افزار متن های کوتاه (دلنوشته، معرفی و ....) خود را می توانید به شماره 3000868585 ارسال نمایید.
تذکر 3: در این فراخوان نیازی به ارسال کد 10 رقمی نمی باشد و هر شخصی که کتاب را مطالعه کرده است می تواند در این بخش شرکت نماید.
تذکر4:قبل از آماده سازی فایل یا متن مورد نظرتان، به سایت rushana.ir مراجعه نموده و از استاندارها و مقررات قالب های مختلف مطلع شوید.
از میان آثار ارسالی به آثار برتر به قید قرعه هدایای ارزنده نقدی و غیر نقدی اهدا خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط