loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«شهید عشق»، رمانی درباره امام حسین (ع) به چاپ دوم رسید

رمان «شهید عشق» اثر احمد تورگوت که از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده بود به چاپ دوم رسید.

دوشنبه 20 مهر 1394

رمان «شهید عشق» اثر احمد تورگوت با ترجمه دریا توره و همکاری اسماعیل بندی داریان و محمد فروهر از سوی انتشارات کتابستان معرفت راهی چاپ دوم شد.

«شهید عشق» رمانی است که نویسنده سنی مذهب اهل ترکیه در ارتباط با قیام عاشورا نگاشته که مورد توجه مخاطبان در کشور ترکیه قرار گرفته است. این اثر در 16 چاپی که در کشور ترکیه از آن منتشر شده، بیش از 250 هزار نسخه فروش داشته است.

این اثر ماجرای کربلا را از دریچه ای کاملا متفاوت از آنچه تاکنون بدان نگاه شده و در قالب یک رمان مورد بررسی قرار داده است. نویسنده «شهید عشق» با نگاهی که تلفیقی از عرفان اسلامی، تاریخ اسلام و شرایط اجتماعی دوران امامت امام حسین (ع) است، تلاش نموده تا از دیدگاه شاهدی زنده و از بعد انسانی و احساسی به بررسی و انعکاس واقعه کربلا پرداخته و به خوانندگان خود منعکس نماید.

این رمان در نمایشگاه کتاب تهران با حضور نویسنده و مترجم رونمایی شد که به تازگی چاپ دوم این کتاب راهی بازار کتاب شده است.

در بخشی از کتاب آمده است: «زینب روی شن ها زانو زد. چشم به دور دست دوخت و به دشتی که زیر نور سوزان خورشید، هرم گرمایش را به آسمان پس می داد، خیره شد. چادرش خاکی و غبار گرفته بود و عرق از روی پیشانی اش شره می کرد. اشک در چشمانش حلقه زد. مانند حسین (ع) خم شد و مشتی از خاک را در دستانش گرفت، نزدیک صورتش آورد و بویید. خاک تفتیده آرام آرام از لای انگشتانش روی زمین ریخت. می دانست که به روزهای موعود بسیار نزدیکند. قطره اشک را با گوشه چادرش پاک کرد و از جا برخاست. دختر علی(ع) باید صبور و مقاوم باشد. راه سختی در پیش است ...»

چاپ دوم «شهید عشق» با قیمت 21 هزار 500 تومان در 502 صفحه راهی بازار کتاب شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط