loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چهارمین همایش "قتیل العبرات" برگزار می شود

چهارمین همایش "قتیل العبرات" و نخستین سوگواره اربعین حسینی توسط مؤسسه دانشجویان مسلمان برگزار می شود.

چهارشنبه 13 آبان 1394

مؤسسه دانشجویان مسلمان جهان در سال های پیش سعی نمود تا از فضای مناسبت جهانی اربعین حسینی بهره جسته و تعدادی از دانشجویان شرکت کننده در این راهپیمایی عظیم را در همایشی گردهم آورد.

امسال این مؤسسه در نظر دارد چهارمین همایش خود را برگزار نماید و برای بهره برداری هرچه بیشتر و بهتر از این فرصت بی نظیر سوگواره شعر و عکس و فیلمی را نیز به آن بیافزاید.

اهداف برپایی این سوگواره عبارتند از ترویج و تبلیغ شعائر حسینی و عاشورایی، انگیزه بخشی بین جوانان مسلمان سراسر جهان، جمع آوری آثار مطرح در ذیل عنوان خاص پیاده روی اربعین، نشر بهترین آثار به مسلمانان جهان، تأسیس دبیرخانه دائمی کنگره شعر اربعین، ثبت و ضبط بهترین تصاویر و فیلم های پیاده روی اربعین به جهت تبلیغ و نشر این فرهنگ، هدف بخشی و جهت دهی به اندیشه ها و افکار جهانی در خصوص نکات مبهم پیاده روی اربعین، جمع آوری جوانان مسلمان در یک همایش بین المللی تحت لوای پرچم اباعبدالله و شناسایی استعدادهای جوانان مسلمان در جهان و بالفعل کردن آن استعدادها در جهت شعائر حسینی.

این سوگواره در سه قالب شعر، عکس و فیلم کوتاه برگزار می شود.

مراحل اجرای آن نیز عبارت است از برگزاری مسابقه، انجام مراحل داوری، برگزاری پیش همایش شعر در تهران، اختتامیه و اعلام نتایج سوگواره در تالار خاتم الانبیاء حرم سیدالشهداء در کربلا و برگزاری همایش عمومی یک روزه در تالار خاتم الانبیاء حرم سیدالشهداء در کربلا.

پیاده روی اربعین، فلسفه قیام عاشورا و بزرگداشت مقام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای کربلا نیز از موضوعات این مسابقه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط