loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی از کتاب «تجلی بصیرت» با حضور حسن عباسی

کتاب «تجلی بصیرت» با موضوع مروری بر اقدام انقلابی جریان دانشجویی در تسخیر لانه جاسوسی با حضور حسن عباسی رونمایی خواهد شد.

چهارشنبه 13 آبان 1394

به مناسبت ایام الله ۱۳ آبان، دکتر حسن عباسی رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز ایران (اندیشکده یقین) در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از کتاب «تجلی بصیرت» با موضوع مروری بر اقدام انقلابی جریان دانشجویی در تسخیر لانه جاسوسی رونمایی خواهد کرد.

کتاب «تجلی بصیرت» اثر مشترک وحید حسین زاده و علی جعفری هرستانی توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام و به اهتمام مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید منتشر شده است.

مراسم رونمایی این کتاب امروز یکشنبه ۱۰ آبان با سخنرانی دکتر حسن عباسی، در دانشکدۀ برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از ساعت ۱۳ الی ۱۵ برگزار خواهد شد.

در پشت جلد این کتاب آمده است:

بصیرت مردم به خصوص نخبگان و عملکرد به جا و مناسب آن ها در مواقع حساس و بحرانی، زمینه ای است برای اتخاذ تدابیر مناسب و عاملی نیز برای پیدایش نقاط عطف در تاریخ سیاسی یک کشور محسوب می شود.

شاید یکی از مهم ترین اقدامات مردم و به خصوص نخبگان در این زمینه، ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان ماه 1358 است که به حق، لانۀ جاسوسی نام گرفت. گروگان گرفتن جاسوسان این سفارت و مطالبات منطقی و به حقی که در قبال آزادسازی آن ها مطرح شد، امکان چانه زنی برای احقاق بخشی از حق غصب شدۀ مردم ایران توسط نظام سلطه و در رأس آن آمریکا را فراهم کرد.

اثر حاضر، تلاشی است در جهت تبیین ابعاد مختلف این واقعه اعم از زمینه های پیدایش آن، چگونگی واقع شدن و نتایج داخلی و بین المللی که به تبع آن برای نظام جمهوری اسلامی حاصل شد. مطالعه این اثر و بررسی و تحلیل بستری که این واقعه در آن رخ داد و همچنین نتایج حاصل از آن، کمک مهمی در به دست آوردن ملاک و معیار برای اقدامات مشابه در مواقع مورد نیاز خواهد بود.

لازم به ذکر است این کتاب در ۱۳۵ صفحه و به قیمت ۹,۰۰۰ تومان در پاییز ۹۴ منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط