loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلسه حوادث سرنوشت ساز سیزدهم آبان، در کتاب «معارف انقلاب اسلامی»

«معارف انقلاب اسلامی» مروری بر دیدگاه های رهبر انقلاب پیرامون انقلاب اسلامی است که شامل سخنرانی ها، دیدارها و خطبه های نماز جمعه در طول 20 سال گذشته است.

چهارشنبه 13 آبان 1394

روز سیزدهم آبان، به لحاظ التقاى سه حادثه تاریخى که به شکل عجیبى به هم وصلند، روز مهمّى در تاریخ ماست. امروز فرصتى است که از یک درد بزرگ جهانى و یک بیمارى سیاسى مهلک که بر جهان بشریّت حاکم است و ملّتهاى بسیارى از آن در رنجند، سخن گفته‏ شود. این سه حادثه هم، اتّفاقاً در ارتباط با همین مسأله اساسى است.

حادثه اوّل، تبعید امام است. ملّتى در زیر فشار حکومتى فاسد، دست و پا میزد و عدّه کثیرى ازمردم در خشم و ناراحتى بودند و کسى که مى‏ توانست احساسات مردم را هدایت کند و افکار آنها را جهت بدهد و درد دل آنها را بیان کند و از خطرات این راه نترسد، فقط امام بزرگوار ما بود. او را در نیمه شبى ـ در مثل چنین روزى ـ از خانه و مسکن خودش ربودند و از میان این ملّت، اوّل به زندان و بعد به تبعید فرستادند؛ تا شاید خشم ملّت هدایت نشود و مبارزه‏اش سرنگیرد.

ولى برخلاف نظر آنها، امام، رهبرى خود را از تبعیدگاه هم ادامه داد و دست از افشاگرى و بیان حقایق و هدایت مردم برنداشت. این ملّت ـ بخصوص جوانان ـ وارد یک مبارزه عمومى شدند که پانزده سال ادامه پیدا کرد. در ادامه همین مبارزه، در چنین روزى بود که همان دستگاه جبّار و وابسته و فاسد و تحت تأثیر سیاست هاى آلوده به همان بیمارى ـ که عرض خواهم کرد ـ دست جنایت از آستین در آورد و دانش‏آموزانى را به شهادت رساند.

اما بالأخره، حق پیروز شد. مبارزه محقّانه مردم ایران پیروز گردید و آن دستگاه جبّار و فاسد، مجبور شد بساط خود را جمع کند و امریکا از کشور ما برود. باز در مثل چنین روزى، خشم مقدّس و حق طلبانه یک عدّه جوان و دانشجوى مسلمان، حادثه سوم، یعنى تسخیر لانه جاسوسى را پیش آورد.

بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار دانش آموزان، دانشجویان، معلّمان و پرستاران، به مناسبت روز 13آبان 1371

درباره کتاب

حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی) که خود در تمام مراحل تکوین، رشد و پیروزی انقلاب اسلامی حضور فعّال، مستمر و مؤثّر داشته اند، به دلیل اهمیّت آشنایی نسل های مختلف، خصوصاً نسل جوان، با علل، عوامل، مراحل، ویژگی ها و آثار انقلاب اسلامی همواره در فرصت های گوناگون به تبیین انقلاب اسلامی پرداخته اند.

موضوع این کتاب، مروری بر دیدگاه های معظّمٌ له پیرامون انقلاب اسلامی است که شامل سخنرانی ها، دیدارها و خطبه های نماز جمعه در طول 20 سال گذشته است.

کتاب حاضر به همت علیرضا مختار مختارپور قهرودی گردآوری شده و توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

برای خرید این کتاب می توانید به فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا مراجعه نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط