loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیوند وقایع عاشورا و انقلاب اسلامی در یک رمان

کتاب «اشک جمعه» نوشته مونا اسکندری روایت اتفاقات مهم 17 شهریور سال 57 منتشر شد.

دوشنبه 18 آبان 1394

مونا اسکندری، نویسنده، درباره کتاب «اشک جمعه» گفت: در این اثر کوشیدم وقایع مربوط به عاشورا و انقلاب را به یکدیگر پیوند دهم تا جوانان، بهتر بتوانند با مفاهیم انقلاب ارتباط برقرار کنند.

این نویسنده با بیان اینکه «اشک جمعه» روایت اتفاقات مهم 17 شهریور سال 57 است، ادامه داد: این کتاب به اتفاقات، راهپیمایی ها و فعالیت های مذهبی در آن دوران پرداخته و پیوند رمانتیکی با واقعه و صحنه های از عاشورا و کربلا دارد به گونه ای که نشان می دهد ریشه و ذات این مبارزه ها در همان شعار معروف «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» بوده است.

اسکندری اضافه کرد: معتقدم بسیاری از امتحان هایی را که یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا به نحو احسن انجام دادند، شهدا و رزمنده های انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی علیه ایران نیز در عرصه های مختلف به آن امتحان ها لبیک گفتند و از آن ها سربلند بیرون آمدند.

نویسنده «اشک جمعه» درباره پیام این کتاب برای نسل جوان گفت: در این اثر کوشیدم وقایع مربوط به عاشورا و انقلاب را به یکدیگر پیوند دهم تا جوانان، بهتر بتوانند با مفاهیم انقلاب ارتباط برقرار کنند.

وی همچنین درباره عنوان کتابش گفت: عنوان اشک جمعه بر مبنای اتفاقات مهم در جمعه خونین در هفده شهریور 57 بوده است ازاین رو برای نام گذاری این اثر از آن استفاده کردم.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط