loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقالات فلسفی علامه رفیعی قزوینی منتشر شد

مجموعة رسائل و مقالات فلسفی علامه سید ابوالحسن رفیعی قزوینی از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شده است.
مرحوم علامه سید ابوالحسن رفیعی قزوینی در زمرة اندیشمندان معاصر ایران به‌شمار می‌آید که سالیان دراز عمر گرانبهای خویش را به پژوهش و تدریس در قلمروی علوم عقلی و نقلی سپری کرد.
وی در سال 1268 خورشیدی در قزوین زاده شد و نزد میرزاحسن کرمانشاهی، حاج فاضل شمیرانی، میرزا ابراهیم زنجانی و ملامحمد هیدجی به فراگیری دانش پرداخت و سرانجام در سال 1353 خورشیدی در تهران دار فانی را وداع کرد.
سید جلال‌الدین آشتیانی، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، دکتر سید حسین نصر و حضرات آیات سید رضی شیرازی، سید حسن مصطفوی و حسن‌زاده آملی را در زمرة بهره‌مندان از محضر علمی وی دانسته‌اند. وی در دوران حیات خویش به نگارش رساله‌های فلسفی، کلامی و حکمی همت گمارده است که اینک به‌کوشش آقای غلامحسین رضانژاد (نوشین) به زیور طبع درآمده است.
برخی از این رساله‌ها عبارتند از: مسأله رجعت، معراج، بیان اتحاد عاقل به معقول، در بیان حقیقت عقل، سخنی در معاد، در بیان حقیقت شب قدر، سخنی در وحدت وجود.
این کتاب در 202 صفحه، از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شده است.

شنبه 2 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط