loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شماره جدید نشریه فرهنگستان علوم منتشر شد (شماره 55)

پنجاه و پنجمین شماره نشریه فرهنگستان علوم با «مجموعه مقالات سمینار گذشته، حال و آینده دریاچه ارومیه» منتشر شد.

دوشنبه 2 آذر 1394

به نقل از فرهنگستان علوم، پنجاه و پنجمین شماره نشریه فرهنگستان علوم با پیشگفتار «ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و با سخن اول رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم با عنوان «امید به آینده» منتشر شد.

در این شماره علاوه بر درج اخبار و گزارش های مربوط به جلسات شوراها و مجامع فرهنگستان در سه ماهه تابستان، گزارش هایی از برگزاری همایش ها و جلسات سخنرانی و سمینار گروه های علمی فرهنگستان منتشر شده است.

گزارش نشست گروه علوم اسلامی فرهنگستان علوم و مؤسسه صلح نروژ، گزارش نشست مشترک فرهنگستان علوم و دانشگاه توکیو ژاپن با عنوان آینده فلسفه در ایران و ژاپن، انتخاب آیت الله سیدمصطفی محقق داماد عضو پیوسته و رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم به عنوان برگزیده سال 93 فرهنگستان برای مراسم بزرگداشت مشترک فرهنگستان ها، خلاصه طرح خاتمه یافته فرهنگستان با عنوان «بررسی وضع آینده نگری در ایران و چند کشور منتخب جهان» در این شماره ارائه شده است.

همچنین گزارش مراسم بزرگداشت سید محمد بلورچیان عضو پیوسته گروه علوم پایه فرهنگستان علوم در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، گزارش سومین همایش ملی علوم و صنایع غذایی کشور، گزارش همایش چالش های تولید کاغذ و محیط زیست، گزارش جلسه شورای همگانی گروه علوم مهندسی فرهنگستان با سخنرانی خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و گزارش سخنرانی محمدرضا عارف عضو پیوسته و رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم در دانشگاه گیلان از جمله مطالب چاپ شده در این نشریه است.

در این شماره و در بخش سخنرانی ها، خلاصه سخنرانی سیدحسین صفایی عضو پیوسته و رئیس شاخه حقوق فرهنگستان علوم با عنوان «رابطه حقوق و اقتصاد»، خلاصه سخنرانی محمد شاهدی معاون پژوهشی علوم محض و کاربردی فرهنگستان علوم با موضوع «اهمیت توجه بیشتر به سلامت و کیفیت غذا و تغذیه مناسب» و خلاصه سخنرانی سید محمد بلورچیان عضو پیوسته گروه علوم پایه فرهنگستان علوم با موضوع «شیمی ارگانوسیلیکون» منتشر شد.

انتشار «مجموعه مقالات سمینار گذشته، حال و آینده دریاچه ارومیه»، انتشار «شماره 66 فصلنامه آموزش مهندسی ایران»، انتشار دفتر «مسائل تاریخی و قدرت سیاست» و انتشار «واژه نامه پزشکی دوره اسلامی» توسط فرهنگستان علوم از دیگر اخبار منتشرشده در نشریه شماره 55 است. در این شماره و در بخش معرفی آکادمی ها، آکادمی علوم ترکیه معرفی شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط