loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی یک خیر مدرسه ساز؛ موضوع جدید کتاب محمدعلی علومی با عنوان «عطای پهلوان»

جدیدترین کتاب محمدعلی علومی با عنوان «عطای پهلوان» از سوی انتشارات اطلاعات روانه بازار کتاب شد.

دوشنبه 2 آذر 1394

جدیدترین عنوان کتاب محمدعلی علومی، نویسنده، درباره زندگی عطا احمدی ، از خیران مدرسه ساز استان کرمان است که از سوی انتشارات اطلاعات روانه بازار کتاب شده است. انتشارات اطلاعات در ابتدا در نظر داشت که یادداشت های احمدی را در قالب یک کتاب منتشر کند، اما بعد از آن تصمیم گرفت تا با استفاده از قلم یکی از نویسندگان، این یادداشت ها را پرداخته و با شیوه هنرمندانه تری عرضه کند.

در معرفی این کتاب آمده است: در روزگاری که پهلوانان و عیاران را باید در کتاب ها جست و جوانمردی و فتوت را در افسانه ها دنبال کرد، به لطف خداوند هنوز در این دیار کسانی هستند که با ایثار و جانبازی و فداکاری و گذشتن از نام و نان خویش، آسایش دیگران را رقم می زنند و آرامش خود را در شادی دیگران می جویند. یکی از اینان که پا در واقعیت دارد و سر در اسطوره، عطا احمدی است؛ معلم خوشنام کرمانی که با دست خالی، صدها مدرسه و مسجد و سرای سالمندان و خانه برای محرومان ساخته است، بی آنکه در پی نمایاندن خود باشد یا توقعی برای سپاسگزاری و احترام و یادبود و گرامیداشت داشته باشد.

علومی درباره شخصیت اصلی این اثر می گوید: من که راوی این داستانم، سوگند می خورم که با شناخت هرچه بیشتر از عطا، بیش از پیش شیفته و مجذوبش شده ام. عطا به رغم یک عمر کار شبانه روزی و بی وقفه برای محرومان و ستمدیدگان، هیچ گاه خود را انسانی خاص و تافته ای جدا بافته از دیگران ندانسته و درباره خود چیزی نگفته است. او وابسته به آیین کهن جوانمردی است.

نویسنده در این کتاب به سبک فراواقع گرایی (سوررئالیسم) کوشیده است بر پایه اطلاعاتی که جسته گریخته از کار و فعالیت این پهلوانِ گریزان از نام به دست آورده، داستان بلندی بنویسد که هم برای خواننده عادی جذابیت لازم یک رمان را داشته باشد و هم سیمای آموزگاری را ترسیم کند که شیفته آموختن و یاری مستمندان و گرفتاران است، و هم در پایان کار از جوی باریک فتوت و عیاری که هنوز در جای جای این دیار جاری ست، جرعه ای چند به تشنه کامان حقیقت ارزانی کند.

«عطای پهلوان» در 32 فصل اصلی به همراه ضمیمه ای با عنوان «تأملاتی چند...» منتشر شده است. وی در بخش ضمیمه به سبک نوشتاری و زمینه، انگیزه و دشواری های این کار پرداخته است. بخش دیگر کتاب نیز به ارائه مطالبی از روزنامه ها و تصاویری از عطا احمدی اختصاص یافته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط