loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امین زندگانی: تیزر «دختر شینا» مرا تکان داد

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری گفت: هیچوقت زور گلوله به عشق به زندگی نمی رسد، کسانی که می خواستند روزگاری زندگی را از ما بگیرند فهمیدند نمی توانند و این ناشی از قدرت زنان ما در دوران جنگ است.

دوشنبه 2 آذر 1394

آیین رونمایی از تیزر سینمایی کتاب دختر شینا پیش از ظهر امروز با حضور چهره های فرهنگی و هنری در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

*سرهنگی: شرافت نعلین امام بر سرهنگ عراقی
مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری ضمن اشاره به خاطرات اسرای عراقی که در ایران منتشر شده، گفت: سرهنگ عراقی صبار علامی نقل می کند که شب ها با فرماندهان عراقی می نشستیم و خاطرات را مرور می کردیم. سرهنگ سامر در یکی از این شب ها گفت که یک دختر خرمشهری را به عنوان غنیمت به خانه برده بودم و در خانه من کلفتی می کرد. یکی از کارهای او این بود که هر روز با گماشته من به خرید می رفت، او در این رفت و آمدها دفتر سازمان ملل را پیدا کرده بود و یک روز به آنجا پناهنده شد که من با پیگیری از طریق دوستانم او را باز گرداندم.

وی افزود: پس از اینکه این دختر را بازگرداندیم از او پرسیدیم که چرا فرار کرده بودی که او در جواب گفت می خواهم به وطنم برگردم زیرا شرافت نعلین خمینی بیشتر از شماست و ای کاش که این دختر این جمله را نگفته بود چون در عراق محب خمینی محکوم به مرگ است و ماموران امنیتی به خاطر این جمله او را بردند و بعد از دو هفته به قتل رساندند.

*وجود زنان در جنگ اثر گذار است
سرهنگی گفت: در جنگ های دفاعی، وجود زنان اثرگذار است یعنی مقاومت مردم در جبهه به روحیه زنان در پشت جبهه بستگی دارد. ناپلئون می گوید من وقتی می خواستم به جایی حمله کنم پیش از آن وضعیت روحی زنان آنجا را بررسی می کردم و اینکه صدام از زنان ایران شکست خورده حقیقت دارد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: در جنگ ها زنان هستند که ساک شوهران، برادران، پدران و فرزندان خود را می بندند و این مسئله روی آنها فشار وارد می کند.

*خاطرات همسر سیدالاسرا منتشر می شود
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با اشاره به اینکه در سال جاری 4 عنوان کتاب از خاطرات زنان منتشر خواهد شد، گفت: یکی از این کتاب ها خاطرات همسر شهید لشگری است شهیدی که 18 سال در اسارت به سر برده بود؛ همسر وی نقل می کند که یخچال را باز کردم و دیدم پر از پوست میوه است، گفتم حسین این چه کاری است که کرده ای و گفت این چیزهایی که شمار دور می ریزید در اسارت ما می خوردیم. این زن می گوید که شهید لشگری پیوسته کابوس می دیده و فکر می کرده که قرار است به اسارت برده شود.

*زور گلوله به عشق نمی رسد
سرهنگی در بخش پایانی سخنانش گفت: هیچوقت زور گلوله به عشق به زندگی نمی رسد، کسانی که می خواستند روزگاری زندگی را از ما بگیرند فهمیدند که نمی توانند و این ناشی از قدرت زنان ما در دوران جنگ است.

*زندگانی: تیزر «دختر شینا» من را تکان داد
امین زندگانی که در این تیزر در نقش شهید حاج ستار ابراهیمی ایفای نقش کرده بود گفت: می گویند انسان وقتی زود احساساتی می شود یا دارد پیر می شود یا قرار است هوایی شود، من هم دیروز مستند A157 را در حوزه هنری دیدم که به شدت تکان دهنده بود و امروز نیز تیزر این کتاب من را تکان داد البته نباید گفت که تیزر دختر شینا بلکه به نظر من این فیلم دختر شینا است و کار خوبی را امروز شاهد بودیم.

وی افزود: نگران بودم صمیمیتی که در کتاب وجود داشت در فیلم در نیاید و به کتاب لطمه بخورد اما الان که کار را دیدم این صمیمیت وجود داشت و خوشحالم که در این کار حضور داشتم.

*امنیت امروز مدیون خانواده شهدا است
زندگانی گفت: غرور فرزندی سینما و بزرگی مادری ادبیات امیدوارم که با این کار رقم بخورد و به رشد هم کمک کنند و تهاجم فرهنگی که فرهنگ و روابط اجتماعی و خانوادگی ما را هدف گرفته بتواند خنثی کند.

او در بخش پایانی سخنانش گفت: اگر امروز امنیت داریم آن را مدیون عشق خانواده شهدا و فرهنگ ایثار هستیم و امیدواریم نسلی داشته باشیم که بتواند پاسدار این عشق و فرهنگ باشد، یک ایران داریم، یک جنگ تحمیلی داشتیم و امروز یک خانواده شهدا داریم پس باید قدرشان را دانست.

*حمزه زاده: سینما و ادبیات فرزندان یک خانواده هستند
محمد حمزه زاده مدیرعامل انتشارات سوره مهر گفت: سینما و ادبیات هردو فرزندان یک خانواده هستند ولی ادبیات مانند یک خواهر بزرگتر است که می تواند برای سینما مادری کند و البته سینما مانند یک جوان برومند باید هرجا بتواند دستی از ادبیان بگیرد و امروز شاهدیم که سینما جوانمردی کرده و به کمک این خواهر بزرگتر آمده است.

وی گفت: تجربه معرفی کتاب توسط هنرمندان تجربه ای است که پیش از این شاهد آن بوده ایم و امیدواریم این تجربه ادامه پیدا کند.

*ابراهیمی: «دختر شینا» پدر و مادرمان را به خانه های ایرانی برده است
معصومه ابراهیمی دختر شهید حاج ستاد ابراهیمی ضمن تشکر از تولیدکنندگان این تیزر گفت: خوشبختی یعنی قلب پدر و مادر بتپد و ما 5 خواهر و برادر چقدر خوشبختیم که به واسطه این کتاب قلب پدران و مادران این سرزمین تپیده است و به واسطه آن، پدر و مادر ما به خانه های ایرانی ها راه یافته اند.

*ذوعلم: تجربه موفقی در «کتاب و زندگی» داشتیم
احمد ذوعلم مدیر مرکز رسانه ای شیرازه و تهیه کننده این تیزر ضمن خوش آمد به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: هدف از برگزاری مسابقه کتاب و زندگی این بود که کتاب هایی انتخاب شوند تا در یک بازه کوتاه مردم کتاب ها را تهیه کرده و مطالعه کنند و تجربه دور اول و دوم این مسابقه یک تجربه موفق بود.

وی افزود: رسیده به تیراژ نیم میلیون نسخه برای کتاب «من زنده ام» در دور اول نشان از موفقیت این مسابقه بوده، در دور سوم سعی کردیم با یک روش متفاوت به تبلیغ کتاب بپردازیم، پس از بررسی ها و مشورت های مختلف به سراغ ایده قدیمی استفاده از ابزار سینما رفتیم، این کار به لطف خدا با همکاری امین زندگی و الیکا عبدالرزاقی در یک زمان فشرده و با محدودیت های موجود در زمینه کتاب به ثمر رسیده است.

*شاهسواری: افسوس بر کسانی که نمی خوانند
منوچهر شاهسواری از تهیه کنندگان سینما ضمن ابراز خرسندی از مطالعه این کتاب گفت: خوشحالم که توفیق داشتم دختر شینا را مطالعه کنم و افسوس بر کسانی که نمی توانند بخوانند و فرصت مطالعه این کتاب را از دست داده اند.

در این مراسم چهره های فرهنگی و هنری چون مرتضی سرهنگی، امین زندگانی، محمدصادق رحمانی، حبیب ایل بیگی و ... شرکت کرده بودند. در پایان این مراسم از تولیدکنندگان و دست اندرکاران آن تقدیر به عمل آمد.

برای خرید این کتاب می توانید به فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا مراجعه فرمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط