loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رمز موفقیت «دا» بیان جزییات و ناگفته‌های دفاع مقدس است

رمز موفقیت "دا " پرداختن به جزءجزء وقایع صورت گرفته و ناگفته‌های دفاع مقدس است، در عین حال که "سیده اعظم حسینی " نیز ساده و روان آن را نوشته است.
به گزارش سرویس فرهنگی حیات، "سیده زهرا حسینی " راوی کتاب "دا " در نشست رسانه‌ای که درحوزه هنری استان یزد برگزار شد با اشاره به پرسشگری نسل امروز و اینکه هر مطلبی را به راحتی نمی‌پذیرند، افزود: واقعیات دفاع مقدس بهتر است که عینا به آنان گفته شود زیرا دوران هشت سال دفاع مقدس خود تاریخ و مستندات کشور ماست و آیندگان هم باید از آن آگاه شوند.
وی ادامه داد: نویسندگان جوان نباید دلسرد و ناامید باشند، آنها می‌توانند با مطالعه و تحقیق آثار ارزشمند و بدیعی را به جامعه ارایه کنند و نباید بیش از حد به مسایل و موضوع مورد نظر پروبال داد و از صنایع ادبی استفاده کنند، زیرا هر چه مطلب ساده تر و روان تر باشد فهم آن برای مخاطب راحت تر، دلنشین و جذاب می‌شود.
راوی کتاب "دا " در پاسخ به سوالی که آیا تبلیغات زیاد موجب موفقیت و درخشش این کتاب شده است، یادآوری کرد: آنچه در این کتاب بیان شده واقعیت انکار ناپذیر دفاع مقدس و صحنه‌های عینی است، هر چند این وقایع دلخراش و تکان دهنده است اما من آنها را با گوشت وخون وجسم خود احساس کرده‌ام.
وی افزود: من در این برهه از زمان وظیفه خود دانستم تا این حادثه عظیم، ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی مردم و مدافعان خرمشهر را بیان کنم تا سند ماندگاری از روزهای حماسه و خون و رشادت جوانان این مرز و بوم در صفحه تاریخ ایران ثبت شود.
حسینی ادامه داد: این کتاب 812 صفحه‌ای در مدت 7 سال تهیه و تدوین و از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده و من توانستم بدون دخل و تصرف نویسنده و ناشر، پیام دفاع مقدس که همانا پاسداری از خون شهدا و حفظ ارزشهاست را به مردم به ویژه نسل جوان امروز انقلاب منتقل کنم.
راوی کتاب "دا " اضافه کرد: خیلی از کارگردانان با خواندن کتاب گفتند که این اثر یک فیلمنامه آماده است و می تواند به فیلم یا سریال تبدیل شود ولی هنوز کارگردان آن مشخص نشده است.
خانم حسینی تصریح کرد: من امتیاز ساخت این فیلم را به حوزه هنری هدیه کرده ام اما قرار است کارگردان وهنرپیشه‌های اصلی با نظر من انتخاب شوند.
کتاب "دا " اشاره ای دارد به خاطرات و ناگفته های خونین شهر از زبان سیده زهرا حسینی که در آغاز جنگ تحمیلی 17 ساله بوده و در صحنه حضور داشته است این اثر توانسته با توصیف تصاویری جاندار از دفاع 33 روزه حامیان خرمشهر فیلم 8 سال دفاع مقدس را به عقب بازگرداند و نمونه ای از مقاومت و صلابت زنان و دختران این سرزمین در مقابل تهاجم رژیم بعث عراق را به نمایش بگذارد.
حسینی در آستانه سالروز فتح خرمشهر 22 و 23 اردیبهشت ماه به دعوت حوزه هنری یزد در جمع خانواده شهدا، رزمندگان ، دانش آموزان، بانوان و اقشار مختلف مردم یزد به بیان خاطراتی از خونین شهر پرداخت.
کتاب "دا " تولید دفترادبیات پایداری و هنر مقاومت حوزه هنری و انتشارت سوره مهر است.

منبع: خبرگزاری حیات

پنجشنبه 31 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط