loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سبک زندگی بزرگترین بانوی اسلام در کتابی دخترانه

کتاب «عروس و کاروانش» سبک زندگی حضرت خدیجه (س) به عنوان یکی از برجسته ترین بانوان مکه که حاضر شده با پسری یتیم ازدواج کند را روایت کرده است.

پنجشنبه 12 آذر 1394

عنوانی که روی جلد کتاب درج شده می تواند موجب ایجاد انگیزه برای دست گرفتن کتاب باشد. «قصه های دخترانه» به عنوان یک نشان برای یک مجموعه می تواند در حکم یک نخ تسبیح برای چند کتاب ایفای نقش کند و انتشارات قدیانی از این امکان استفاده کرده است.

«عروس و کاروانش» عنوان یکی از کتب این مجموعه است که به فرازهایی از زندگی حضرت خدیجه(س) پرداخته است. این کتاب بخش ازدواج از زندگی حضرت خدیجه (س) را روایت کرده و خواننده را با آن برش از زندگی این بانوی بزرگ اسلام آشنا کرده است.

نحوه ازدواج و مراسمی که به اجرا در آمد همه در قالب روایتی ساده و روان برای مخاطب نوجوان بیان شده تا خواننده در حال و هوای قصه قرار بگیرد.

زهرا زواریان نویسنده اثر سعی کرده تا دو بخش را در روایت خود برجسته کند. یکی نحوه ازدواج بانوی بزرگ اسلام که سادگی در آن بروز دارد را نشان می دهد و دیگری سبک زندگی حضرت خدیجه (س) به عنوان یکی از برجسته ترین بانوان مکه که حاضر شده با پسری یتیم ازدواج کند و این برای همگان مایه تعجب است.

نکته دیگر که می تواند برای مخاطب جالب توجه باشد توجه به نکاتی است که می تواند به ایجاد جذابیت در کتاب کمک کند. بخش عروسی و مراسم آن برای مخاطب نوجوان همیشه جذاب است و حالا نویسنده با رجوع به تاریخ و بخشی هم تخیل آن قسمت را تصویر کرده و خواننده را در آن لحظات قرار داده است.

نویسنده با توجه به اینکه مخاطبش نوجوان است سعی کرده با جملات کوتاه و ساده حرف خود را بزند و از اطناب و پیچیده گویی دوری کرده تا خواننده خسته نشود.

تصویرگری کتاب هم در افزایش جذابیت آن بسیار موثر بوده است. کادری که دور صفحات قرار گرفته و تصاویری که در بخش های مختلف قرار دارد همه موجب شده تا خواننده با کتاب ارتباط بیشتری بگیرند. همچنین قطع کتاب بسیار مناسب است و برای مخاطب نوجوان یک اندازه مناسب است که خواننده برای دست گرفتن کتاب مشکلی با آن نخواهد داشت.

کتاب «عروس و کاروانش» یکی از آثار جالب توجه است که این روزها راهی بازار کتاب شده است. استفاده از متون دینی و تاریخی در تولید آثار هنری نکته ای است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. ظرفیت های بسیاری که در این نوع از سوژه ها برای روایت داستانی وجود دارد می تواند خواننده را به آشنایی بیشتر با اصل اتفاقات سوق دهد.

کتاب حاضر برای گروه سنی نوجوان اثری ارزشمند است که نحوه بیان و روایت و در کنار آنها تصویرگری کتاب بر جذابیت آن افزوده و خواننده نوجوان با مطالعه آن به تجربه ای متفاوت از یک اثر دینی دست پیدا می کند.

کتاب «عروس و کاروانش» اثر زهرا زواریان با تصویرگری سمیه صالح شوشتری در قالب مجموعه «قصه های دخترانه» فرازهایی از زندگی حضرت خدیجه(س) که انتشارات قدیانی آن را منتشر کرده را بیان کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط