loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صحیفه سجادیه با ترجمه موسوی گرمارودی منتشر شد

نویسندگان مرتبط : سید علی موسوی گرمارودی

"صحیفه سجادیه" شامل دعاهای امام سجاد(ع) با ترجمه سیدعلی موسوی گرمارودی از سوی انتشارات هرمس منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، صحیفه سجادیه کامله، مجموعه‌ای از 75 دعا و نیایش است که امام سجاد(ع) املا کرده و امام باقر(ع) و برادرش زیدبن‌علی آن را در دو نسخه نوشته‌اند.

در روایت محمدبن احمدبن مسلم مطهری فقط 54 دعا چنانکه امروزه هم از صحیفه می‌بینیم، موجود است. بنابراین از اصل صحیفه 21 دعا افتاده و اکنون آنچه از صحیفه کامله سجادیه باقی مانده است، همین 54 دعا است. نوشتار حاضر ترجمه این 54 دعای صحیفه سجادیه است.

کتاب صحیفه سجادیه با ترجمه موسوی گرمارودی در 5000 نسخه از سوی انتشارات کتاب هرمس منتشر شده است.

«دکتر موسوی گرمارودی» رییس انجمن شاعران پارسی گوی جهان و یکی از بارزترین چهره های ادبی سی سال گذشته کشورمان خواهد بود. بنا بر این گزارش وی در سال 1320 در شهر مذهبی قم به دنیا آمد و بعد از تحصیل در رشته علوم قضایی تا مقطع کارشناسی ، دکترای ادبیات فارسی خود را از دانشگاه تهران گرفت و تا امروز به عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره های ادبی کشور در این عرصه خوش درخشیده است.

اگرچه عموم جامعه و چهره های فرهنگی کشور او را با مجموعه هایی چون «سرود رگبار»، «عبور»، «در سایه سار نخل ولایت»، «خط خون»، «دستچین» و آثاری از این دست می شناسند اما وی در حوزه داستان نویسی نیز بسیار موفق بوده است.

دکتر علی موسوی گرمارودی با استفاده از بنیان های مذهبی و توانایی ذاتی خود در عرصه ادبیات به سراغ داستان های مذهبی رفته و تا کنون با انتشار ده ها اثر در این زمینه نیز باعث شده تا از او به عنوان پرکارترین نویسنده حوزه داستان انبیاء یاد شود.

از مهمترین آثار او در این حوزه می توان به کتاب هایی چون «در مسلخ عشق»، «بابا تاریخ»، «پرتو انسان ها» در دو جلد، «یونس(ع)»، «نوح پیامبر»، «داستان پیامبران» در دو جلد و «شیخ محمدتقی بافقی» و «ترجمه قرآن کریم» اشاره کرد.

از این نویسنده و استاد دانشگاه، کتاب «باغ سنگ» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 18 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط