loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«تفسیر سوره واقعه» استاد حجتی منتشر می‌شود

«تفسیر سوره واقعه» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد‌باقر حجتی» با ویرایش و مقدمه جدید از سوی انتشارات علمی و فرهنگی تا ماه آینده منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) انتشارات علمی و فرهنگی در نظر دارد «تفسیر سوره واقعه» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد‌باقر حجتی» را که پیش از این در سال 1361 از سوی این انتشارات به چاپ رسیده بود، با ویرایش جدید منتشر کند.

«اکبر توحیدلو» ـ مدیر گروه علوم قرآن انتشارات علمی و فرهنگی ـ با اعلام این خبر به ایکنا گفت: این تفسیر یکی از تفاسیر مهم و فلسفی انجام شده از سوره واقعه است که مولف در آن به خوبی ویژگی‌های یک تفسیر مناسب را رعایت کرده و به زبان مبدأ و مقصد آشنایی کامل داشته است.

وی ادامه داد: این کتاب اولین‌بار در سال 1361 از سوی این انتشارات در 153 صفحه در قطع رقعی منتشر شده بود که هم در آن دوران و هم در سال‌های بعد مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

توحید‌لو تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد‌باقر حجتی» برای چاپ جدید این اثر مقدمه‌ای بر آن نوشته‌اند که برای مفسران بسیار مفید و سودمند است؛ هم‌چنین در ویراست جدید این اثر برخی از اصطلاحات با اندکی تغییرات به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدباقر حجتی»، از جمله کسانی است که در گسترش دامنه دانش به ویژه توسعه معارف قرآنی و علوم قرآنی در جامعه نقشی بسزا ایفا کرده است. وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هسته اولیه علوم قرآنی را در دانشگاه تهران پایه‌ریزی کرد.

از حجتی تاکنون کتاب‌ها و مقالات بسیاری به زبان‌های مختلف به چاپ رسیده و در راستای پژوهش‌های علمی و فرهنگی، جوایز بی‌شماری را دریافت کرده است.

وی تاکنون به عنوان «استاد نمونه دانشگاه تهران»، «استاد نمونه دانشگاه‌های کشور» و «چهره ماندگار» معرفی شده است و در حال حاضر رئیس انجمن علوم قرانی کشور است.

کتاب تاریخ علوم قرآن معروفترین اثر تالیفی ایشان است.

سه‌شنبه 19 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط