loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«فلسفه تربیت اسلامی» از دیدگاه قرآن منتشر می‌شود

«فلسفه تربیت اسلامی» از دیدگاه قرآن و سنت پیامبر (ص) به قلم حجت الاسلام دکنر «بهروز رفیعی» از سوی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تابستان 88 منتشر می‌شود.

در این کتاب فلسفه تربیت انسان از دیدگاه قرآن و اسلام بررسی شده است. در این کتاب تلاش شده است در طرحی نو، پخته و منسجم فلسفه تربیت اسلامی از متن قرآن کریم و سنت معتبر برگرفته و پیش رو نهاده شود.
رویکرد انتقادی مولف به فلسفه‌های تربیتی حاکم بر مراکز آموزشی در جهان اسلام و نقد گزنده وی بر فلسفه‌های تربیتی غرب از دیگر مزایای کتاب است که در کنار بدائت طرح و پختگی تحلیل‌ها موجب شده است، اثری خواندنی و مفید در حوزه فلسفه تربیت اسلامی رقم خورد.

مولف دیدگاه‌های خود را در شش بخش تحلیل کرده است. وی فارغ از فلسفه اسلامی به طرح و تحلیل موضوع پرداخته و از این رهگذر به نوعی قائلان به لزوم برگرفتن فلسفه تربیت اسلامی از فلسفه اسلامی را به چالش علمی فرا خوانده است.

وی «گفت‌و‌گو از اهمیت و لزوم کاوش در فلسفه تربیت اسلامی»، «هستی‌شناسی»، «نظریه شناخت در فلسفه تربیت اسلامی» را عناوین بخش نخست تا سوم این کتاب عنوان کرد و گفت: در بخش دوم مولف در هستی‌شناسی، رابطه انسان با خداوند را بررسی می‌کند.

نویسنده در فصل چهارم به ارزش‌های تربیت اسلامی و جامعه انسانی ـ اسلامی اشاره می‌کند. هم‌چنین «طبیعت انسان در فلسفه تربیت اسلامی» عنوان بخش پنجم است که نگارنده در شرح این موضوع از اصل انسان سخن گفته و به ناتوانی تربیت آدمی اشاره می‌کند، وی هم‌چنین از مقولات و عناصر تربیت انسان یاد می‌کند و با پرداختن به نیاز انسان به تربیت متعادل به بخش ششم می‌رسد و از نکات فلسفه تربیت اسلامی و فلسفه‌های تربیتی معاصر غرب در این فصل به اختصار سخن می‌گوید.

«فلسفه تربیت اسلامی» به قلم «بهروز رفیعی» از سوی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تابستان 88 منتشر می‌شود.

در حال حاضر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود وقابل تهیه است:
اسلامی سازی معرفت
علم دینی؛ دیدگاهها و ملاحظات

سه‌شنبه 19 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

mahdy

هنوز کتاب رو نخوندمږ نمیتونم نظری بدم

14 آذر 1392

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط