loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان مستند "از فلوریدا تا فتح‌المبین" منتشر می‌شود

داستان مستند "از فلوریدا تا فتح‌المبین" منتشر می‌شود. علی موسوی‌نژادسوق، محقق و نویسنده از تدوین اولین کتاب دفاع‌مقدسی خود با عنوان "از فلوریدا تا فتح‌المبین"خبر داد و گفت: این اثر، اولین جلد از مجموعه داستانی و مستند "دانش‌نامه شاهدان بزم الست" و درباره زندگی شهید هدایت‌الله طیب است که توسط نشر شاهد به چاپ خواهد رسید.
موسوی‌نژاد سوق، اظهار داشت: داستان مستند "از فلوریدا تا قتح‌المبین"، درباره زندگی شهید هدایت‌الله طیب، مبارز انقلابی و رزمنده دوران دفاع‌مقدس است.

وی ادامه داد: هدایت‌الله طیب، دانشجوی مهندسی کشاورزی در دانشگاه فلوریدای آمریکا، موسس انجمن اسلامی این دانشگاه و عضو دانشجویان پیرو خط امام(ره) بود.

این پژوهشگر تصریح کرد: وی با آغاز جنگ تحمیلی، به ایران آمد و وارد فعالیت‌های رزمی و تبلیغاتی جنگ شد و سرانجام در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید.

نویسنده کتاب "تاریخ سرزمین ستارگان" خاطرنشان کرد: گرچه شهید هدایت‌الله طیب، جزو رزمندگان عادی به شمار می‌رود، اما در میان شخصیت‌های نظامی و سیاسی، شناخته شده بود.

علی موسوی‌نژاد سوق، با تاکید بر رعایت استناد تاریخی در کتاب "از فلوریدا تا فتح‌المبین" ادامه داد: این اثر، به تشریح دوران کودکی، تحصیلات و فعالیت‌های مبارزاتی شهید هدایت‌الله طیب در خارج از کشور، بازگشت به ایران و چگونگی شهادتش می‌پردازد.

وی یادآور شد: برای نگارش این کتاب، ‌با همرزمان داخل و خارج از کشور هدایت‌الله طیب و شخصیت‌هایی مانند؛ دکتر علی‌اکبر ولایتی و سرهنگ مجتبی جعفری، رییس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش و گفت‌وگو کرده‌ام.

علی موسوی‌نژاد سوق، متولد سال 1334 از شهر ده‌دشت کهگیلویه و بویراحمد و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

از جمله آثار این نویسنده می‌توان به "آشنایی با سلاله پاکان"، "دای‍ره‌‌ال‍م‍ع‍ارف‌ ش‍ج‍ره‌ آل‌ رس‍ول‌(ص)" و "تاریخ سرزمین ستارگان" ‌اشاره کرد.

منبع: ایبنا

یکشنبه 24 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط