loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«اعترافات غلامان» پیشنهاد ویژه ۸۰۰ نماز جمعه سراسر کشور شد

رمان «اعترافات غلامان» اثر حمیدرضا شاه آبادی امروز در بیش از ۸۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور معرفی شد.

دوشنبه 23 آذر 1394

در آستانه سالروز شهادت ثامن الحُجَج حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام، کتاب «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه آبادی، در بیش از 800 نماز جمعه سراسر کشور معرفی شد.
کتاب «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روایتگر داستان دوران ولایتعهدی امام رضا علیه السلام از زبان غلامانی است که آن چه را در آن سه سال بر آنها گذشته است مرور و برای خود بازگو می کنند و از شما هم می خواهند تا با آنها همراه شوید.
شاه آبادی در کتاب «اعترافات غلامان» با توصیف های جذاب، قطعه ای از تاریخ را مقابل نگاهمان به تصویر می کشد که از تقابل تمام زیبایی و معصومیت با تمام زشتی و ستم حکایت می کند، آنگونه که تماشاگر آن صحنه ها، خود گواهی دهد بر حقانیت امام مظلومی که اینک آرامگاه مطهرش، مَأمن و پناهگاه دلشکستگان و حاجتمندان و آرزوی دوستدارانش است.
این کتاب، سیاست های شیطانی حُکّام عباسی و روش تزویرگرانه آنان در ارتباط با مردم، اطرافیان و بالاخص خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام را به خوبی نشان می دهد و در قالب داستانی پرکِشش و گیرا، پرده از راز وقایعی برمی دارد که در انحراف مسیر تاریخ بسیار تعیین کننده بوده اند.
داستان کتاب «اعترافات غلامان» ابتدا با حکایت سفر اجباری حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام از مدینه به مرو از زبان غلامان دستگاه حکومتی آغاز می شود و تا ورود تاریخی امام رضا علیه السلام به نیشابور و سپس مرو، ادامه پیدا می کند و ضمن بیان وقایع مربوط به ولایتعهدی آن حضرت، وضیعت اجتماعی سیاسی آن زمان و عشق مردم به امام خویش و نفوذ آن حضرت بر دلها و ترس خلیفه از این موضوع که در نهایت به فاجعه ای دردناک یعنی شهادت امام رضا علیه السلام منجر شد را با بیانی زیبا به تصویر می کشد. علاوه بر زبانِ بسیار روانِ داستان، صفحه آرایی، رنگ و جنسِ خاص صفحات و فصل بندی متفاوت آن برای القای زمان و تاریخ رُمان، خواننده را در همراهی عمیق تر با کتاب و تأثیرپذیری بیشتر از آن کمک می کند.
کتاب «اعترافات غلامان» که به عنوان کتاب سال بخش زندگینامه های داستانی نوجوان در نهمین دوره کتاب سال شهید غنی پور برگزیده شد، امروز در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نمازجمعه های کشور که به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

برای خرید این کتاب می توانید به فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا مراجعه فرمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط