loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هفتادمین کتاب یک نویسنده «شیرین تر از شکر» شد

حجت الاسلام هادی منش یادداشتی برای معرفی جدیدترین کتابش به مخاطبان خود نوشته است که در آن از قصه و تاثیر قصه در زندگی گفته است.

شنبه 5 دی 1394

حجت الاسلام ابوالفضل هادی منش نویسنده و پژوهشگر در معرفی تازه ترین اثر خود با عنوان «شیرین تر از شکر» که برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته و انتشارات جمال آن را منتشر کرده، یادداشتی نوشته و به واسطه آن با مخاطبان خود سخن گفته است. این یادداشت در ادامه آمده است.
«همه آدم ها، داستان ها را دوست دارند. شما هیچ آدمی را پیدا نمی کنید که داستانی بلد نباشد. آدم ها با داستان ها زندگی می کنند؛ آن ها را می آموزند و برای دیگران هم تعریف می کنند.
من این کتاب را برای شما نوجوان ها نوشته ام. این کتاب شاید هفتادمین کتاب من باشد. من داستان های آن را از لابه لای کتاب های کهن فارسی - که امروز کمتر از آن ها اسمی به میان می آید- گرد آورده ام و برای شما ساده نویسی کرده ام تا مفهوم آن ها را آسان تر درک کنید.
شاید بپرسید که چرا من سراغ نوشتن آن رفتم، یا دنبال گفتن چه حرفی بودم؟ سؤال خوبی است!
من هم مثل شما روزگاری نوجوان بودم؛ خودم نیز الان یک پسر نوجوان دارم. او هم مثل شما، بازی های رایانه ای، فیلم سینمایی، کارتون و این جور چیزها را دوست دارد. وقتی به روزگار نوجوانی خودم برمی گردم می بینم ما هم که بچه های قدیم بودیم، این چیزها را دوست داشتیم؛ اگرچه آن وقت ها، این وسایل و سرگرمی ها کمتر توی دست و بال بچه ها بود و ما خودمان را بیشتر با بازی های محلی و کتاب های داستان سرگرم می کردیم.
بگذارید جواب این سؤال را از این جا شروع کنم که آیا تا حالا به این فکر کرده اید که اگر همین داستان ها نبودند هیچ فیلم و سریال و کارتونی ساخته نمی شد؟
مایه اصلی هر فیلم و سریال و کارتونی، یک داستان است. در واقع این داستان ها هستند که به شکل فیلم و سریال و کارتون درآمد ه اند. داستان ها وقتی که هیچ تلویزیون و رایانه و سینمایی نبود، با ما آدم ها دوست شدند؛ خیلی قبل تر از اختراع برق.
یادم نمی رود؛ سنّ و سال شما که بودم، در ساعت های خاموشی و بی برقی، بهترین سرگرمی ما، گوش دادن به داستان های بی بی بود؛ مادربزرگم را می گویم. همه، دور کرسی جمع می شدیم و به داستان های عجیب و غریب یا حتی ترسناک او گوش می دادیم. بعضی وقت ها داستان های او به قدری جالب می شدند که روزها هم به آن فکر می کردیم یا خودمان را جای آدم های قصه های او می گذاشتیم. آن روزها، اگر کسی داستان های بیشتری بلد بود، در شب های بی برقی و دور هم نشینی، جای خالیش بیشتر احساس می شد و...
بگذریم!
حالا روزگار، گذشته و زمانه عوض شده، می دانم. اما من می گویم داستان ها هنوز به قدرت و قوّت خود باقیند و هنوز که هنوز است، حرفِ اول زندگی ما را می زنند. کافی است یکی از این داستان ها، به دست یک فیلم ساز یا انیمیشن ساز بیفتند تا خیلی زود، او را به این فکر بیندازد که چه فیلم یا کارتونی را می شود با آن ساخت.
حتماً متوجه منظورم شدید که چرا بعد از این همه سال، به فکر نوشتن چنین کتابی افتادم. نمی دانید چقدر خوشحال می شوم وقتی که می بینم پسرم، رایانه اش را کنار گذاشته و سراغ خواندن کتابی رفته است! حتما پدر و مادر شما هم همین حس را دارند وقتی دست شما کتابی می بینند.
من حتم دارم اگر این کتاب را به هر دوستی بدهید، از خواندن آن خوشحال می شود؛ حتی بزرگترهای تان یا حتی معلم تان. چون من هنوز هم می گویم ، این داستان هایند که حرف اول زندگی آدم ها را می زنند، این داستان ها هستند که باعث عبرت می شوند، این داستان ها هستند که موجب دوستی ها می شوند - کاری به جدید و قدیمی آن ندارم- این داستان ها هستند که شیرینند؛ «شیرین تر از شکر»، وقتی خوانده می شوند و ما را با دنیایی جدید آشنا می کنند.
ممنونم که این کتاب را انتخاب کردید!
و امیدوارم که از خواندن آن لذت ببرید و گاهی هم به داستان های آن فکر کنید، چون من آن ها را با دقت، از بین صدها داستان و حکایت و سرگذشت، برای شما جدا کرده ام.»

برای خرید دوره چهار جلدی این کتاب می توانید به فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا مراجعه فرمایید. هم چنین این کتاب به صورت چهار جلد در یک مجلد نیز منتشر شده که از طریق این لینک قابل دسترسی و تهیه می باشد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط