loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منیژه آرمین رمان "شباویز" را نوشت

نویسندگان مرتبط : منیژه آرمین

رمان "شباویز" نوشته منیژه آرمین در ادامه رمان "شب و قلندر"، منتشر شد. جلد اول این کتاب با نام شب و قلندر از سوی انتشارات «سوره مهر» روانه بازار کتاب شده است.
«منیژه آرمین» در گفت و گو با ایبنا، از تغییر نام جلد دوم رمانش خبر داد و گفت: جلد دوم رمان «شب و قلندر» چندی پیش به «مرغ سحر» تغییر نام داد، ولی به علت فراوانی چنین عنوانی از این نامگذاری منصرف شدیم.

منیژه آرمین، نویسنده این رمان با بیان اینکه رمان شب و قلندر گستره زمانی استقرار قاجار تا مشروطه را در برمی گیرد، افزود: زمان رویدادهای رمان شباویز مربوط به حکومت احمدشاه تا به سلطنت رسیدن رضا شاه است.

وی ادامه داد: هر دو رمان یادشده با زمینه های تاریخی وبرای جستجوی هویت ایرانی نوشته شده است.

وی گفت: قصه شباویز دو شخصیت اصلی دارد، یکی از آنها زنی است (که شخصیتی دوگانه دارد و بین زندگی خانوادگی وفعالیت اجتماعی‌اش دچار تضاد است) و دیگری، برادر همین زن و روزنامه نگاری است که درگیر مسایل سیاسی آن زمان است و....

وی همچنین ازنگارش یک سری آثار جدید با زمینه تاریخ معاصرخبر داد.

گفتنی است رمان "شباویز" به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

«منیژه آرمین» سال ۱۳۲۴ در تهران متولد شد. وی کارشناسی ارشد مشاوره تحصیلی از دانشگاه تربیت معلم، کارشناس روانشناسی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و‌ کارشناس ارشد مجسمه‌سازی از دانشگاه تهران است.

آرمین تاکنون بیش از ۵۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و همچینین خالق بیش از یکصد اثر هنری سفال با طراحی ابداعی و شیوه شخصی بوده است.

«آن روز که عمه خورشید مرد»، «ای کاش گل سرخ نبود»، «بوی خاک»، «برگزیده ادبیات معاصر» (داستان شانزدهم)،‌ «شب و قلندر»، «کیمیاگران نقش»، «راه رستگاری»، «لبه تیغ» و «راز لحظه‌ها» از جمله آثار او به شمار می‌روند.

پنجشنبه 11 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط