loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«شور اشراق» آیت الله رشاد روانه بازار نشر شد

کتاب «شور اشراق» مجموعه گفت نوشت هایی از شخصیت های حکمت و ادب اثر آیت الله علی اکبر رشاد روانه بازار نشر شد.

دوشنبه 14 دی 1394

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، این کتاب شامل دوازده فصل مستقل به شرح زیر است: مقاله «آیا مولانا تکثرگرای دینی است؟» گَرد اتهام پلورالیسم دینی از دامن مولانا جلال الدین مولوی می سترد؛ در «شاعر طره ها» به اجمال و ایجاز درباره شعر و شخصیت ادبی متکلم ـ فیلسوف برجسته قرن یازدهم، جناب عبدالرَّزاق فیّاض لاهیجی سخن رفته است؛ «شعر اسرار» در حد خود، پرده از هویت شاعرانه و منزلت ادبی حکیم سترک صدرایی، جناب حاج ملا هادی سبزواری برمی افکند.
«شهود و شیدایی» متن دیباچه ای ا ست که راقم بر نسخه دوم دیوان شعر حضرت امام خمینی (سلام الله و رضوانه علیه) نگاشته است، این مقاله به ضمیمه چهار مطلب دیگر، یعنی «حجب النّور» و «میخانه عشق» که شرحی است بر غزل «چشم بیمار» آن حضرت و نیز گفتار «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم» و «بازتاب جهان بینی شهودی حضرت امام (ره) در شعر او»، حجاب از سیمای شاعرانه آن راحل رستگار برمی دارد و مخاطب مشتاق را با بخشی از آموزه ها و آرای عرفانی و اشراقی آن بزرگوار که در متن اشعارش بازتابیده است، آشنا می سازد.
این پنج مقاله و مقالت در مناسبت های گوناگون و در قالب های مختلف طرح شده، لاجرم حاوی پاره ای تکرار مضمونی نیز است. «بازآفرین چکامه» پرتویی کم سو می افکند بر شأن و شخصیت ادبی و میراث شعری شادروان مهرداد اوستا. مقاله «شور اشراق: نگاهی است گذرا به منزلت ادبی و ویژگی های شعر علامه ی ذوفنون حسن زاده آملی(حفظه الله)»، «بانی شعر اعتراض» حاصل گفت و گویی است که به بهانه نکوداشت شاعر معاصر علیرضا قزوه، درباره شعر و شخصیت ادبی وی با مؤلف صورت بسته است.
«نماز در محراب شعر پارسی» کوته نگاشتی است درباره کاربردهای واژه نماز در شعر شاعران پارسی گوی و شرح نگرش آنان به این فریضه ارجمند که به دلیل تناسبت با محتوای کتاب، در آن جای گرفته است.
«شور اشراق» در 280 صفحه، شمارگان 300 نسخه، به بهای 19 هزار تومان از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسیده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط