loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان حمله ناو آمریکایی

مجید پورولی کلشتری، داستان حمله ناو آمریکایی "وینسنس" به هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران در سال 1367 و انفجار آن را در قالب داستانی بلند با عنوان "چلچله‌های کاغذی" نوشته است.

مجید پورولی کلشتری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: نگارش این داستان 2 سال پیش آغاز شد و شخصیت محور است. با گریزی به حوادث جنگ، ماجرای مهماندار هواپیمای ایرباس را به نام "پری" روایت می‌کند. کار بازنویسی "چلچله‌های کاغذی" تا پایان تیرماه تمام می‌شود و با این وجود هنوز ناشر این کتاب مشخص نشده است.

وی همچنین از انتشار کتاب "فصل خواب خرگوش‌ها" خبر داد و افزود: این کتاب در برگیرنده 7 داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس است که هفته آینده توسط نشر صریر به بازار نشر عرضه می‌شود.

نویسنده کتاب "انسان مه آلود" از داستان انقلابی‌اش درباره شهید ابراهیم افراسیابی گفت و ادامه داد: کتاب "من پسر باد هستم" داستان بلند و طنزی با موضوع انقلاب درباره نوجوان 13 ساله‌ای به نام ابراهیم افراسیابی است که 21 بهمن سال 57 به شهادت رسید. این کتاب در دست چاپ، توسط نشر شاهد منتشر می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش از این و در کتاب "شعر ماندگار" (زندگی‌نامه داستانی مادر شهیدان افراسیابی) به پنج برادر شهید افراسیابی در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی پرداخته‌ام.

12 تیرماه 1367 روزی تلخ در تاریخ ایرانیان است. در این روز یک فروند هواپیمای مسافری ارباس A300 با رجیستر EP-IBU و با شماره ی پرواز 655 (IR655) توسط موشک شلیک شده از ناو وینسس ساقط شد و همه ی 290 سرنشین ان به شهادت رسیدند.

اخیراً قرار است بهروز سلطانی‌فر، انیمیشن سینمایی مروارید سرخ را با موضوع حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربر ایرانی کارگردانی می‌کند.
به گزارش مهر، این انیمیشن 70 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مرکز فرهنگی هنری صبا تولید می‌شود و تاکنون تولید 40 درصد این انیمیشن به پایان رسیده و قرار است برای سالگرد سقوط هواپیمای ایرباس آماده شود.

یکشنبه 21 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط