loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رحماندوست و کتابخوانی

مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده گفت: در سراسر جهان از رسانه‌های دیداری و شنیداری، برای نزدیک کردن مردم به کتاب استفاده می‌کنند و بدون تردید در ایران نیز باید از ظرفیت های بالای رسانه ملی برای کتابخوان کردن مردم بهره برد.

رحماندوست با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان گفت: ترویج کتابخوانی در جامعه نیازمند برنامه ریزی کلان و ملی است و بدون تردید بخشی از این برنامه ملی مربوط به رسانه‌های جمعی از جمله رسانه ملی می‌شود.

وی تصریح کرد: تشویق بچه‌ها به مطالعه در دو سطح برنامه‌های خانوادگی و کودک و نوجوان در برنامه‌های رسانه ملی قابل پیگیری است.

رحماندوست بر نقش خانواده‌ها در ترویج کتابخوانی میان کودکان نیز تاکید کرد و افزود: در هر پدیده اجتماعی خانواده‌ها نقش اساسی ایفا می کنند، در مقوله کتابخوانی کودکان نیز درخانواده‌ها حلقه بسیار مهمی به شمار می آیند و رسانه‌ملی می‌تواند با هدف گرفتن این قشر، کودکان را به شکل غیر مستقیم به کتابخوانی رهنمون کند.

مصطفی رحماندوست با انتقاد از روند غلط ترویج فرهنگ مطالعه گفت: اکثر آدم‌های اهل کتاب و مطالعه در سریال‌های تلویزیونی، شخصیت‌هایی منزوی و ساده لوح با عینک ته استکانی هستند!

این نویسنده و شاعر ادبیات کودکان و نوجوانان گفت: متاسفانه فرایند تبلیغات و اطلاع‌رسانی درباره کتاب و کتابخوانی بیمار است و کتاب‌های خوب و شخصیت‌های کتابخوان به نحو مناسبی به جامعه معرفی نمی‌شوند.

وی افزود: ضعف ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد گرایش به کتابخوانی در جامعه ما، ریشه در کودکی دارد و بهترین راه برای علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه این است که والدین از بدو تولد برای فرزندان خود قصه بگویند و کتاب بخوانند.

رحماندوست اظهار داشت: مشکلی که باعث شده بچه‌ها کمتر به کتاب‌خواندن روی بیاورند، این است که در خانواده خود کتاب خواندن را نمی‌آموزند. به همین دلیل در سال‌های بعد به کتاب به عنوان پدیده‌ای تجملی نگاه می‌کنند، کمتر به سراغ آن می‌روند و از خواندن کتاب لذت نمی‌برند.

دوشنبه 22 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط