loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات اولین زن اتمی ایران به چاپ دوم رسید

نویسندگان مرتبط : سید قاسم یاحسینی | ناهید یوسفیان

«زیتون سرخ» خاطرات «ناهید یوسفیان» اولین زن اتمی ایران است که از سوی «قاسم یا حسینی» پژوهشگر دفتر ادبیات وهنر ومقاومت حوزه هنری تدوین وتالیف شده و چاپ دوم آن به همت انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش ستاد خبر انتشارات سوره مهر،«زیتون سرخ» با نگاه رئالیستی وتلخ شمایی کلی از داستان زندگی «ناهید یوسفیان» را در پیش روی چشمان خواننده قرار می دهد.

یا حسینی در گفتگو با سوره مهر درباره کتاب گفت:خانم یوسفیان با موفقیت های بسیار در دوران نوجوانی و جوانی، سال 54 از دانشگاه اهواز، رشته فیزیک فارغ التحصیل می شود. در همین زمان با پسری به نام علی آشنا ودلباخته او می شود. در جریان مبارزات انقلاب با عضویت در سازمان «چریک های فدایی خلق» به مبارزات خود ادامه می دهد. سال 57 ازدواج می کند و مرداد ماه همان سال در رشته فیزیک هسته ای در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران فارغ التحصیل می شود. به هیچکدام از دعوت نامه های تحصیلی کشورهای مختلف پاسخ نمی دهد و به سازمان انرژی هسته ای ایران می پیوندد تا اینکه ماجرای جنگ ناخواسته او را در کام خود می کشد و عشق ودوست داشتنش نا فرجام می شود...

یکی از ویژگی های آثار« یا حسینی» گرایشات شدید به دفاع از حقوق زنان است که در کتاب حاضر نیز به دلیل محتوای خاص اثر شاهد این امر هستیم.

گفتنی است تاکنون کتاب «پنهان زیر باران» یاحسینی برنده لوح تقدیر 8سال دفاع مقدس در سال 1386 شده است که در کنار دیگر آثار او از جمله «پای پیاده روی آب»، «یک دریا ستاره»، «مهمان فشنگ های جنگی» و «آخرین شلیک» می درخشد .

« زیتون سرخ» در 225 صفحه منتشر شده و برخی اسناد و عکس ها نییز در پایان ضمیمه شده است. شمارگان کتاب دو هزار و500 نسخه و قیمت آن 3 هزار تومان و قطعش رقعی است.


دوشنبه 22 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط