loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جلد ششم کتاب «سایه‌سار ولایت» منتشر شد

جلد ششم کتاب «سایه‌سار ولایت» »(منشور مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه و دانشگاهیان) به همت نشر معارف، منتشر شد.

کتاب سایه سار ولایت دربرگیرنده مطالبات رهبر فرزانه انقلاب است که با تلاش مدیریت پژوهش‌های بنیادین معاونت پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تاکنون در قالب 6 جلد منتشر شده است.

جلد ششم این کتاب به موضوعاتی مانند جوان، آینده، آرمانها و دینداری، دانشگاه و بایسته‌های دانشجوی مسلمان، انقلاب، خودباوری و پیشرفت، دانشگاه و قدرت علمی کشور، دانشگاه اسلامی، قدرت علمی و بین‌المللی، ضرورت تسلط گفتمان علم‌محور، اهمیت احیای هویت ملی و دینی دانشجویان توسط اساتید، بایدهای نظام و دانشگاه اسلامی، نخبگان و مدیریت آزاداندیشی و تحول، الگوی توسعه و پیشرفت، بسیج، عنصری دلسوز و هوشیار، رویان الگوی مطلوبی از علم، ایمان و تلاش، نخبگان و نقشه جامع علمی کشور، جوان و پرهیز از افرط و تفریط، ارتش، پژوهش و خلق باورهای مستحکم، هوشیاری و مسئله لانه جاسوسی، امنیت، معنویت، و پیشرفت، رسالت حوزه و مدیریت تحول، اعتماد به نفس، زمینه‌ساز بروز استعدادها، اندیشه نو، رویش نو و نخبگان.

در ذیل عنوان معنای تجدد آمده است: تجدد چیست؟ تجدد، پیشرو بودن است. نگاه کنید ببینید چه کم دارید، کجا خلا دارید و این خلا چگونه به بهترین وجه قابل پر شدن است. ذهن خلاق خودتان را به کار بیاندازید و آنها را پر کنید، این می‌شود پیشرفت. این حرف در لباس هست، در منش ظاهری هست، در فکر هست، در شیوه اداره جامعه هست، در مسائل اجتماعی گوناگون هست، در مسائل سیاسی هست، در همه چیز این حرف جاری است، در آن جاهایی که عقل انسان قادر به حکم کردن و قضاوت کردن است.

در بخش ساواک و قرآن می‌خوانیم: بنده سال 50 در مشهد برای دانشجوها درس تفسیر می‌گفتم و اوایل سوره بقره، ماجراهای بنی‌اسرائیل را تفسیر می‌کردم. بنده را به ساواک خواستند و گفتند چرا شما راجع‌ به بنی‌اسرائیل حرف می‌زنید؟ گفتم آیه قرآن است، من دارم آیه قرآن را معنا و تفسیر می‌کنم . گفتند نه، این اهانت به اسرائیل است! درس تفسیر بنده را به خاطر تفسیر آیات بنی‌اسرائیل، چون اسم اسرائیل در آن بود، تعطیل کردند. اخنتاق در آن زمان عجیب بود.

جلد ششم کتاب «سایه‌سار ولایت»(منشور مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه و دانشگاهیان)، در نوبت چاپ اول، در شمارگان 2000 نسخه، به بها 34000 ریال و به همت نشر معارف، منتشر شده است.

این مجموعه 6 جلدی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 24 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط