loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آسیب‌شناسی دین‌پژوهی خسروپناه

نویسندگان مرتبط : عبدالحسین خسروپناه

نقد و بررسی گفتمان‌های دین‌شناسی در کتابی با نام «آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر» نوشته عبدالحسین خسروپناه از سوی انتشارات سازمان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زودی منتشر می‌شود.

نویسنده این اثر، مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که در این نوشتار به نقد و بررسی سه گفتمان دین‌شناسی مهدی بازرگان، دکتر علی شریعتی و عبدالکریم سروش می‌پردازد. با توجه به دیدگاه‌های نویسنده این اثر، این سه شخصیت به نحوی در اندیشه دینی معاصر تأثیرگذار بوده‌اند، اما تاکنون منظومه فکری آنها نقد و بررسی نشده است.

کتاب «آسیب‌شناسی دین ‌پژوهی معاصر» ضمن تدوین چیستی دین‌پژوهی، آسیب‌شناسی و روش‌شناسی آن، عناصر اصلی سه گفتمان دین‌شناسی شخصیت‌های مذکور را تبیین، تحلیل و ارزیابی می‌کند.

این نویسنده اکنون کتاب «فلسفه اسلامی» را از سوی این مرکز در دست نگارش دارد. این کتاب فلسفه اسلامی و گرایش‌های آن را بررسی می‌کند و با بیان آسیب‌شناسی فلسفه اسلامی، تعریف جدیدی از حکمت اسلامی را ارایه می‌دهد.

از دیگر تألیفات حجت الاسلام دکتر خسروپناه می‌توان کتاب‌های «جامعه مدنی و حاکمیت دینی»، «انتظارات بشر از دین»، «فلسفه‌های مضاف»، «پلورالیزم دینی و سیاسی»، «قلمرو دین»، «کلام جدید»، «جامعه علوی در نهج‌البلاغه»، «جریان‌های فکری ایران معاصر؛ جستاری تحلیلی از جریان‌های روشنفکری، روحانیت، تصوف، تجددگرایی و ...» و «شریعه شهود؛ درباره استاد سیدجلال‌الدین آشتیانی(ره) و پار‌ه‌ای از آراء حکمی او» را نام برد.

چاپ اول کتاب «آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر» از سوی انتشارات سازمان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شمارگان 2500 نسخه، 672 صفحه و بهای 80000 ریال به زودی به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

در حال حاضر از این نویسنده و محقق علوم اسلامی کتاب «آسیب شناسی جامعه دینی» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 2 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط