loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «انقلاب اسلامی، زمینه ها و ریشه های آن» دکتر عیوضی

«انقلاب اسلامی، زمینه ها و ریشه های آن» تحقیق دکتر محمدرحیم عیوضی، عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
نویسنده در این کتاب سعی کرده است با بررسی و تأمل در پدیده انقلاب اسلامی، تصورات و ادراکات پیشین مخاطبان کتاب ـ که عمدتاً دانشجویان و جوانان هستند ـ از پدیده انقلاب اسلامی را تصحیح و نگاهشان را تعمیق نماید.
نویسنده در بخش اول کتاب به انقلاب اسلامی و تقابل با انسان انقلابی عصر جدید میپردازد و نظریات شکل‌گیری انقلاب را از مناظر روانشناسی و جامعهشناسی مورد بررسی قرار میدهد.
در بخش دوم، انقلاب اسلامی از نگاه انقلابیون و تحلیلگران بیرونی بیان میشود. چرایی و چگونگی شکلگیری و پیروزی انقلاب اسلامی در بخش سوم بررسی میشود. بخش چهارم با نگاهی تاریخی به انقلاب مشروطیت و دوران پهلوی و سه مسئله تغییر، هویت و استقلال میپردازد. انقلاب اسلامی و قانون اساسی عنوان بخش پنجم کتاب است که گزارشی کوتاه از قانون اساسی ارائه میکند.
نویسنده در بخش آخر هم به بازتاب و صدور انقلاب اسلامی و دیدگاههای صاحبنظران داخلی و خارجی در این زمینه میپردازد.
«انقلاب اسلامی و زمینهها و ریشههای آن» در 336 صفحه و تیراژ 2000 نسخه و با قیمت 27000 ریال به سفارش معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
برای تهیه این کتابها می‌توانید از طریق سایت nashremaaref.ir و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

شنبه 10 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط