loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راهبردهای اسلامی رشد عادلانه

راهکارهایی برای رشد عادلانه اقتصاد در ایران در کتابی با عنوان «اسلام و رشد عدالت محور» نوشته ناصر جهانیان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

این کتاب با توجه به مبانی اقتصادی دین اسلام، به تبیین مفاهیم و ابعاد گوناگون اقتصاد در جامعه اسلامی به ویژه در کشور ایران پرداخته است.

نویسنده این اثر می‌کوشد نظریه‌های متعدد اقتصادی را با توجه به دیدگاه‌های اسلام در زمینه اجرای این اصول و روش‌هایی که برای توسعه و ترویج اقتصاد سالم اسلامی وجود دارد، بیان کند.

این نوشتار از دوازده فصل و سه بخش تشکیل شده است. بخش اول با عنوان «نظریه‌های رشد اقتصادی عادلانه موافق فقر» در بردارنده پنج فصل «کلیات و مفاهیم»، «ادبیات مباحث رشد، توزیع و فقر»، «روابط میان رشد اقتصادی، توزیع و فقر»،‌ «راهبردها و سیاست‌های رشد موافق فقرا» و «بررسی تطبیقی؛ ایران و برخی کشورهای جهان» است.

بخش بعدی درباره آموزه‌های اسلامی و عقلانیت حاکم بر جهان‌بینی، اخلاق و احکام اسلامی مرتبط با رشد عادلانه موافق فقر است. این بخش نیز به پنج فصل با نام‌های «بررسی ادبیات اقتصاد اسلامی درباره رشد عادلانه»، «عقلانیت اسلامی و رشد عادلانه»، «ارزش‌های رفتاری اسلام و رشد اقتصادی پایدار»، «ارزش‌های رفتاری اسلام و کاهش مداوم نابرابری» و «ارزش‌های رفتاری اسلام و حذف فقر مطلق» اختصاص دارد.

بخش سوم با تبیین مبحث «راهبرد رشد عادلانه موافق فقرای پیشنهادی مبتنی بر اسلام» راهکارهایی را برای ایران کنونی ارایه می‌کند و مشتمل بر دو فصل «نهادها و سازوکارهای اسلامی رشد موافق فقرا» و «راهبرد اسلامی رشد عادلانه موافق فقرا برای ایران اسلامی» است.

چاپ اول کتاب «اسلام و رشد عدالت محور» از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در 640 صفحه، قطع رقعی و بهای 70000 ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

سه‌شنبه 13 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط