loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات شهدا و آزاگان ارامنه

خاطرات و زندگی‌نامه چند تن از شهدا و آزادگان ارامنه در جنگ تحمیلی در قالب دو مجلد جداگانه،‌ توسط حجت ‌شاه‌‌محمدی تدوین شده‌اند و به زودی توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری منتشر می‌شوند.

حجت شاه‌محمدی، نویسنده در گفت‌و‌گو با ایبنا درباره تدوین زندگی‌نامه و خاطرات شهدا و آزادگان ارامنه در جنگ تحمیلی اظهار داشت: با توجه به حضور اقلیت‌های مذهبی مانند؛ زرتشتی، کلیمی و مسیحی در دوران دفاع‌مقدس به ویژه در عملیات آزادسازی خرمشهر، متاسفانه کتاب‌های معدودی درباره نقش و حضور آن‌ها منتشر شده‌اند.

وی ادامه داد: نباید خدمات و ایثار‌ اقلیت‌های مذهبی را در هشت سال جنگ تحمیلی فراموش کرد و تاریخ‌نگاران باید امانت‌دار باشند و هیچ چیز از نظرشان دور نماند.

شاه‌محمدی خاطر نشان کرد: کتاب "سه سرخ سبزه‌زار"، شامل زندگی‌نامه سه تن از شهدای ارامنه به نام‌های؛ وارطان آبراهامیان، رایموند باقرامیان و ورژ باغومیان است. مطالب این کتاب با استفاده از اسناد و مدارک موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران و مصاحبه با همرزمان و خانواده آن‌ها گردآوری و تدوین شده است.

وی یادآور شد: همچنین کتابی درباره خاطرات دو تن از آزادگان ارامنه؛ ورژ میناسیان و سورن هاکوپیان تدوین کرده‌ام. عنوان این کتاب هنوز مشخص نیست.

کتاب "سه سرخ سبزه‌زار" و خاطرات آزادگان ارامنه به زودی توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری منتشر می‌شوند.

چهارشنبه 14 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط