loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اشعار قیصر با خط بریل

نویسندگان مرتبط : قیصر امین پور

مسئول بخش نابینایان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای گفت: سه جلد کتاب شعر از آثار قیصر امین‌پور به خط بریل چاپ شده و در دسترس نابینایان استان قرار گرفته است.

حسن عبدلی اظهار داشت: کتاب‌های «گل‌ها همه آفتابگرداند»، «دستور زبان عشق» و «آینه‌های ناگهان» به خط بریل در 120 نسخه چاپ شده و در اختیار نابینایان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با استقبال صورت گرفته از آثار، درصدد هستیم کتاب‌هایی در زمینه‌های مختلف هنری و برخی زیارتنامه‌ها و ادعیه را نیز به خط بریل چاپ کرده و در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

عبدلی تعداد کتاب‌های بریل موجود در این کتابخانه را یک‌هزار و 555 نسخه در 450 عنوان کرد و در ادامه گفت: در حال حاضر 234 نفر از نابینایان و کم‌بینایان استان قم در گروه سنی نوجوان و جوان از خدمات بخش نابینایان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای استفاده می‌کنند.

مسئول بخش نابینایان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه نابینایان امکانات ویژه‌ای برای استفاده آنها از فضای کتابخانه فراهم کرده‌ایم.

عبدلی با اشاره به برخی از امکانات فراهم شده ویژه نابینایان، کاغذهای ویژه‌ برای آنان، نوار خام، پرینتر مخصوص چاپ خط بریل، نرم‌افزارهای ترجمه ساز و ... را از امکانات موجود در این کتابخانه نام برد.

وی منابع دانشگاهی موجود در کتابخانه نابینایان قم را مربوط به رشته‌های الهیات، مترجمی زبان، حقوق و ادبیات دانست و گفت: این کتابخانه در صورت تقاضای دانشجویان، منابع درسی آنها را به کتاب تبدیل کرده و در اختیارشان قرار می‌دهد.

مسئول بخش نابینایان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای قم ادامه داد: با توجه به شرایط جسمی نابینایان، نرم‌افزارهای گویایی تهیه شده و زمینه استفاده از این آنها در محیط کتابخانه برای نابینایان فراهم شده است.

وی با اشاره به بخش گویای کتابخانه اظهار داشت: در این بخش نیز یک‌هزار و 300 عنوان کتاب در اختیار نابینایان مراجعه کننده به این کتابخانه قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

سه‌شنبه 20 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط