loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مناسبات روحانیت و دولتها در ایران معاصر منتشر شد

«مناسبات روحانیت و دولت در ایران معاصر»، با رویکرد جامعه شناسی سیاسی، نوشته آیت مظفری از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. این کتاب در سه بخش، رابطه روحانیت و دولت را از صفویه تا پهلوی و همچنین عصر جمهوری اسلامی بررسی کرده است.
در این پژوهش، پس از مقدمه، بخش نخست در دو فصل به مبانی نظری تحقیق و مبانی فکری، ساختار تشکیلاتی و منابع قدرت روحانیت شیعه در ایران معاصر میپردازد.
بخش دوم، در سر فصل درآمدی است بر رابطه روحانیت و دولت از صفویه تا روی کار آمدن قاجار، مناسبات روحانیت با دولت قاجار درعصر سلطنت مطلقه و سرانجام، بررسی این روابط در عصر سلطنت مشروطه. بخش پایانی کتاب نیز در سر فصل، به رابطه روحانیت و دولت در دوره پهلوی و دهه اول عصر جمهوری اسلامی اختصاص یافته است.
با توجه به اینکه تحقیق درباره مناسبات روحانیت و دولت در ایران و تحلیلهای علمی در این باره کمتر صورت گرفته است این کتاب گامی در این راستاست.
نگارنده در این کتاب میکوشد که به این پرسش که عوامل مؤثر بر تحول مناسبات روحانیت و دولت در دوره معاصر چه بوده است؟ نیز پاسخ گوید.
این کتاب در 288 صفحه و به قیمت 29000 ریال به همت معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی و دفتر نشر معارف قم منتشر شده است.
برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سایت دفتر مطالعات و توسعه کتابخوانی دفتر نشر معارف با نام پاتوق کتاب(www.ketabroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

دوشنبه 26 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط