loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحول بنیادین آموزش و پرورش

رئیس مرکز برنامه ریزی تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از تدوین کتاب تحول بنیادین آموزش و پرورش از نگاه امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در قائم شهر، محمد بناییان در همایش منطقه ای تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: این کتاب جهت دریافت مجوز چاپ به مؤسسه نشر آثار امام خمینی (ره) ارسال شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کتاب تحول بنیادین آموزش و پرورش از نگاه از نگاه مقام معظم رهبری نیز در 175 صفحه چاپ و منتشر شده است.

وی به ارائه سند ملی تحول بینادین در آموزش و پرورش به شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان ماه اشاره کرد و افزود: تدوین روشها و برنامه های تحول باید سریع صورت پذیرد تا نسل فعلی نیز بتوانند از آن بهرمند شوند.

بناییان خاطرنشان کرد: استفاده از یافته های تعلیم و تربیت در سالهای گذشته در این تحول باید در نظام آموزشی نهادینه شود.

وی یکی از چالشهای نظام تعلیم و تربیت را عدم وحدت رویه اعلام کرد و ادامه داد: جدایی و مرحله بندی تعلیم و تربیت در سنین مختلف زندگی حلقه گمشده ارتباط چرخه عمر افراد در نظام آموزشی کشور است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نباید تنها از وزارت آموزش و پرورش را توقع تعلیم و تربیت داشته باشیم بلکه این نظام باید نقطه اوج این سیستم تعلیم و تربیت کشور تلقی شود.

به گفته وی، سه عامل خانواده،مدرسه و نهادهای اجتماعی و مدنی از عوامل تعیین کننده در نظام تعلیم و تربیت هستند.

رئیس مرکز برنامه ریزی تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش نقش معلم و مدیران را در نظام تعلیم و تربیت مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: بانک اطلاعاتی جهت گزینش و نحوه انتصاب مدیران بر اساس شاخص ها و معیارهای موجود باید ایجاد شود تا از ورود مدیران غیر آموزشی به این عرصه جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تمام چالش های موجود در تدوین سند ملی در شش زیر نظام تحت عنوان سند رهنامه تدوین شده است، گفت: تدوین این سند در مرحله ششم ویرایش قرار دارد.

بناییان با اعلام اینکه وزیر آموزش و پرورش رئیس ستاد تحول بنیادین است، اظهار داشت: تا کنون 86 جلسه ستاد تشکیل شده است که آقای احمدی در اکثر جلسات حضور داشته است.

وی با بیان اینکه دو مدل اجرایی و مفهومی در این سند گنجانده خواهد شد، خاطرنشان کرد: نحوه اجرای به روز یافته های نظام تعلیم و تربیت در مدارس کشور در حال بررسی است.

چهارشنبه 28 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط