loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

100 کتابخانه سیار به روستاها می‌روند

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال تهیه مقدمات راه‌اندازی 100 کتابخانه سیار به صورت اتوبوس، مینی‌بوس و خودروی ون در سال آینده است.این کتابخانه‌ها بر اساس نیاز استان‌ها به منابع عمومی و تخصصی مجهز و به روستاهای سراسر کشور اعزام می‌شوند.

امیرهاشم قوانلو،مدیر کل امور عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ‌با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، تعداد کتابخانه‌های روستایی فعال در کشور را 336 باب اعلام کرد.

وی افزود: از سوی اداره کل امور عمرانی نهاد کتابخانه‌ها، سه نوع نقشه کتابخانه روستایی تهیه شده است. نوع یک به ساخت کتابخانه با زیربنای 120 متر مربع در روستاهای با جمعیت دو هزار و 500 نفر اختصاص دارد. نوع دو، نقشه کتابخانه 220 متر مربعی برای روستاهای با جمعیت سه هزار و 500 نفراست. همچنین نوع سوم نقشه برای کتابخانه 280 متر مربعی در روستاهای با چهار هزار و 500 نفر سکنه طراحی شده است.

این کتابخانه‌های روستایی، 9 ریزفضا دارند که ورودی اصلی، رمپ معلولان، بخش امانت، استقرار مسوول کتابخانه، مخزن اصلی، سالن مطالعه، نمازخانه، سرویس بهداشتی و اتاق پکیج گرمایش را شامل می‌شود.

پنجشنبه 5 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط