loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفی محققان حوزوی در پایگاه اندیشوران حوزه

پایگاه اندیشوران حوزه وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، است که با هدف معرفی محققان حوزه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام محمود حبیب الهی، مسؤول بخش مدیریت پایگاه های مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا گفت: پایگاه اندیشوران حوزه وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، یکی از پایگاههای اطلاع رسانی این مرکز است که با هدف ایجاد فضائی مناسب برای اطلاع رسانی هرچه بهتر در زمینه معرفی محققان حوزه راه اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با هدف راه اندازی پایگاه های اسلامی در اینترنت که یکی از وظایف این مرکز بود در سال 77 ـ 1376 اولین پایگاه اسلامی را در شهر مقدس قم با نام hawzah.net راه اندازی کرد.

حجت الاسلام حبیب الهی اظهار داشت: طی ده سال پانصد نفر از محققان طراز اول حوزه که فعالیت های خوبی در زمینه نشرکتاب، چاپ و ارائه مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داشتند به نحوی در پایگاه حوزه معرفی شدند تا این‌که آهسته آهسته، آمار پایگاه رو به افزایش بود و مشکلاتی به وجود آورد.

وی بیان داشت: طرح ابتدایی پایگاه جدید اندیشوران در سال 86 ـ 1385 مطرح شد، جلسات تحلیل و طراحی در سال 1386 تشکیل شد و به نتیجه رسید؛ در سال 1387 پیاده سازی طرح انجام شد.

مسؤول بخش مدیریت پایگاه های مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور، خاطر نشان کرد: دامنه محققان حوزه علمیه طی هماهنگی هایی که از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با مرکز پژوهش های صدا و سیما و معاونت پژوهش حوزه علمیه قم صورت گرفت، گسترش یافت و اطلاعات علمی و پژوهشی محققان حوزوی از این مراکز در یافت شد و هم اکنون اطلاعات 2400 نفر محقق بر روی پایگاه قرار دارد.

وی یاد آور شد: در حال حاضر 2400 نفر محقق در پایگاه معرفی شده اند؛ که از این میان 110 نفر مجتهد، نزدیک چهل درصد با مدرک دکتری یا سطح چهار حوزه و بقیه محققان با مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه هستند.

حجت الاسلام حبیب الهی تأکید کرد: تمام محققانی که حداقل دارای تحصیلات حوزوی پایه ششم هستند با داشتن حداقل یک اثر پژوهشی، می توانند در پایگاه اندیشوران عضو شوند.

گفتنی است، پایگاه اندیشوران حوزه از نشانی اینترنتی http://www.andishvaran.com قابل مشاهده است.

شنبه 7 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط