loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «عریان کردن فمینیسم»

«عریان کردن فمینیسم» نوشتة آلن آر کلاین از سوی دفتر نشر معارف منتشرشد.
کتاب «عریان کردن فمینیسم» ترجمه و تلخیص خانم طاهره توکلی از کتابی به همین نام نوشتة آلن ار.کلاین است که در سال 2002 میلادی در آمریکا چاپ و منتشر شده است.
در این کتاب، ابتدا به تاریخچه و فلسفه پیدایش فمینیسم و مبانی نظری آن پرداخته و در ادامه به شرح موجهای مختلف فمینیسم می پردازد. در پایان نیز فمینیسم را از نظر رهبران جنبش فمینیستی در معرض نقد قرار داد و ضمن طرح اشکالات آن، وضعیت آینده این کتاب را نیز به چالش کشیده است.
نویسنده در 7 فصل، نبرد برای برابری زنان را ازسال 1700 تا به امروز دنبال می کند و آنگاه پیش بینی‌هایی برای آینده فمینیسم می کند. کلاین با اینکه کاملاً هوادار نسل اول فمینیست ها بوده است نشان می دهد فمینیسم معاصر پس از دستیابی به هدف «برابری با مردان» در صدد دستیابی به برتری نسبت به مردان است که آشکارا در تضاد با هر گونه مفهومی از برابری است و فمینیسم امروزی یکی از علل اصلی بروز مشکلات و معضلات اجتماعی و حقوقی در فرهنگ معاصر آمریکاست.
خانم کلاین دارای مدرک دکترا از دانشگاه میامی و دانشیار فلسفه در کالج فلگ لر( flagler ) فلوریداست. او که یک فمینیست و استاد در رشته مطالعات زنان در آمریکاست در کتاب «عریان کردن فمینیسم» به افشاگری علیه فمینیسم پرداخته است.
این کتاب در 160صفحه و با تیراژ 3000 نسخه، با قیمت 14000 ریال از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شده است.
«عریان کردن فمینیسم» سومین جلد از مجموعه فمینیسم در ترازوی نقد است که اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، جهت تحقق نقد برون دینی فمینیسم و نقد فمینیسم از راه پیامدها و آثار مخرب آن منتشر کرده است. دفتر نشر معارف در این زمینه تاکنون کتابهای «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب»، «تأثیر فمنیسم بر فروپاشی حکومتها»، «دختران به عفاف روی می آورند»، «دروغ هایی که زنان باور می کنند و حقایقی که آنها را آزاد می کند»، «فمنیسم در آمریکا تا سال 2003»، «فمنیسم؛ راه یا بی راه» و... منتشر کرده است.
برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سایت دفتر مطالعات و توسعه کتابخوانی دفتر نشر معارف با نام پاتوق کتاب(www.ketabroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

یکشنبه 8 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط