loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ساخت فیلم از آثار دهقان و فردی

نویسندگان مرتبط : احمد دهقان | امیرحسین فردی

پس از آنکه مدیر بخش اقتباس و پژوهش سیما فیلم از خرید حق اقتباس کتاب "سفر یه گرای 270 درجه" احمد دهقان خبر داد به تازگی امیرحسین فردی هم از توافق برای واگذاری حق اقتباس از رمان "سیاه چمن" به سیما فیلم خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین فردی در این باره گفت: چندی پیش در مذاکراتی که با سیما فیلم داشتم حق استفاده از رمان "سیاه چمن" را برای استفاده سینمایی و تلویزیونی به این مرکز واگذار کردم.

وی با بیان اینکه ارتباط کنونی موجود بین سینما و ادبیات ارتباط گرمی نیست و فیلمسازان به ادبیات معاصر توجه کمی دارند افزود: ارتباط سینما با ادبیات انقلاب و دفاع‌مقدس به نفع هر دو طرف فیلمساز و نویسنده است چرا که فیلمساز با مراجعه به کتابها سوژه‌هایی جدید می یابد و نویسنده هم با به تصویر کشیده‌ شدن کتابش، مخاطبان بیشتری پیدا می‌کند.

همچنین چند روز پیش مدیر بخش اقتباس و پژوهش سیما فیلم هم در اظهاراتی خبر از خریداری حق اقتباس رمان "سفر به گرای 270 درجه" نوشته احمد دهقان توسط سیما فیلم داد و گفت : برای تبدیل به فیلمنامه این کتاب به کارگاه فیلمنامه‌نویسی این مرکز فرستاده شده است.

مجتبی شاکری با اعلام این خبر افزود: هنوز نویسنده فیلمنامه این رمان مشخص نشده و در هماهنگیهایی که با نویسنده "سفر به گرای 270 درجه" خواهیم داشت فیلمنامه‌نویسی را که بتواند با اثر ارتباط برقرار کند معرفی می‌کنیم.

رمان "سفر به گرای 270 درجه" بر اساس وقایع سالهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران برای اولین بار در سال 1375 منتشر شده و تا کنون جوایز بیست سال داستان‌نویسی، چهارمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس و بیست سال ادبیات پایداری را از آن خود کرده است.

این رمان توسط پال اسپراکمن آمریکایی به انگلیسی ترجمه شده و در اکثر کتابخانه‌های آمریکا موجود است. متن فارسی رمان "سفر به گرای 270 درجه" توسط انتشارات سوره مهر به چاپهای مجدد رسیده است.

رمان "سیاه چمن" که اولین بار در سال 1363 چاپ شده ماجرای روستایی را دربر دارد که مردم آن مورد ظلم قرار گرفته‌اند و به جریان انقلاب اسلامی می‌پیوندند. این رمان از سوی انتشارات "سوره مهر" به چاپ پنجم رسیده است.



دوشنبه 9 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط