loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ دو کتاب سوره مهر

چاپ سوم کتاب "فرار از موصل" با خاطرات شفاهی دوران اسارت محمدرضا عبدی و چاپ چهارم رمان نوجوان "ماشو در مه" نوشته فرهاد حسن‌زاده توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار می شود.

چاپ سوم کتاب "فرار از موصل" با خاطرات شفاهی دوران اسارت محمدرضا عبدی به قلم حسن نیری، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

"فرار از موصل" چهارصد و هشتاد و پنجمین اثر از مجموعه کتاب‌های دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است.

کتاب "فرار از موصل" شامل خاطرات شفاهی محمدرضا عبدی، آزاده ایرانی است که در سال‌های اسارت به همراه هم رزم خود، زاگرس میرانی از اردوگاه موصل فرار کردند.

محمدرضا عبدی، خاطرات چگونگی طراحی نقشه فرار از طریق پارکینگ اردوگاه و گذشتن از روستاها و مناطق سخت و تهیه غذا در مسیر فرار، کمک اهالی روستاها و شیعیان، تماس تلفنی از عراق با خانواده‌اش و گذشتن از مناطق کوهستانی و رسیدن به مرزهای ایران را بازگو کرده است.

وی که از اهالی روستای قمشه ماهیدشت از توابع کرمانشاه است در کتاب "فرار از موصل"،از خاطراتش از دوران قبل از انقلاب و تظاهرات مردمی، اوایل جنگ تحمیلی و بمباران شهر کرمانشاه و اسارت در اردوگاه‌های بغداد و موصل گفته است.

در پایان کتاب تصاویر و مدارک دوران اسارت محمدرضا عبدی آورده شده‌اند.

چاپ سوم کتاب "فرار از موصل"، در قطع رقعی و 166 صفحه و با شمارگان 2500 نسخه و بهای 22000 ریال توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.


"ماشو در مه" به چاپ چهارم می‌رسد
رمان نوجوان "ماشو در مه" نوشته فرهاد حسن‌زاده توسط انتشارات سوره مهر به چاپ چهارم می‌رسد. این کتاب شامل داستان چند نوجوان آبادانی است که در سال 1357 وارد مبارزات منجر به پیرورزی انقلاب اسلامی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب "ماشو در مه" قصه زندگی پسر بچه‌ای به نام ماشاءالله است که به دلیل زندگی در جنوب ایران، ماشو خوانده می‌شود.

یکی از برادران وی توسط ساواک دستگیر شده و در همین حال ماشو و دوستش از پنهان کردن کیفی پر از اعلامیه آگاه و وارد مبارزات انقلابی می‌شوند.

رمان "ماشو در مه" در سال 74 به عنوان کتاب سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در سال 75 به عنوان اثر تقدیری کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی شد.

این رمان برای اولین‌بار در سال 72 توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری منتشر و توسط همین دفتر و انتشارات سوره مهر، در سال های 75 و 86 به چاپ های دوم و سوم رسیده است.

سه‌شنبه 24 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط