loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

افروغ، تئورسین نقد درون گفتمانی، باز نشسته شد

نویسندگان مرتبط : عماد افروغ

عماد افروغ، رئیس پژوهشکده علم و دین پژوهشگاه علوم انسانی و استاد دانشگاه تربیت مدرس که به تئورسین نقد درون گفتمانی نزد جریان اصولگرا و اصلاح طلب شناخته می شود، از اول شهریور ماه بازنشسته شده است.

افروغ که همواره منتقد سیاست‌های علمی دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد بود، در عرصه سیاسی هم در بسیاری موارد به نقد این دو دولت پرداخت اما پیشتر در جایی اذعان کرده بود که فشارهایی که در چهار ساله اخیر متحمل شده، هرگز قابل قیاس با گذشته نیست.

عماد افروغ درباره خبری که پیرامون بازنشستگی وی در برخی منابع منتشر شده بود، گفت: خودم را بازنشسته کرده ام و این بازنشستگی کاملا ارادی بوده است اما در مهر ماه سال جاری برای تدریس فلسفه علوم اجتماعی به دانشگاه صنعتی شریف می روم.

دکتر عماد افروغ در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به علت بازنشستگی وی از عضویت در هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم گفت: من خود را بازنشسته کرده ام و این موضوع کاملاً ارادی بوده و تصمیم دیگران در آن دخیل نبوده است.

وی اضافه کرد: من تا سال 1382 عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بوده ام و از آن پس به دلیل برخی مشکلات ناشی از حاکمیت آن زمان آنجا را ترک کردم و در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم ادامه فعالیت دادم.

این جامعه شناس خاطرنشان کرد: در مورد بازنشستگی نیز خودم اقدام کردم و سعی کردم سابقه کارم به جایی برسد که بتوانم از بازنشستگی استفاده کنم.

وی یادآور شد: در سالهای گذشته در دانشگاههای مختلفی از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تربیت مدرس، علامه طباطبایی، پژوهشکده باقرالعلوم و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تدریس می کردم اما اکنون در اختیار خودم است که محل تدریس را انتخاب کنم.

افروغ به دعوت از وی برای تدریس در دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و به مهر گفت: مهر ماه از من دعوت شده است که در رشته فلسفه علوم اجتماعی در این دانشگاه به تدریس بپردازم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز سعی دارم سیر مطالعاتی خود را در حوزه اخلاق و سیاست دنبال کنم و مطالعات فلسفی خود را ادامه دهم.

به گزارش مهر، دکتر عماد افروغ متولد سال 1336 شیراز است. او سال 1365 در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه شیراز فارغ‌ التحصیل شد. سال 1369 در همین دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد را گرفت و سال 1376 مدرک دکتری جامعه ‌شناسی خود را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.

افروغ سال 1373 به عنوان دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری انتخاب شد و از سال 1376 تا سال 1382 عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بود و پس از آن به عضویت هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درآمد. وی پیش از بازنشستگی مدیر گروه علم و دین پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی این پژوهشگاه بود.

افروغ کتاب‌ها، تالیفات و آثار متعددی در باب " علم بومی " نوشته و حتی در مقاطعی دفاعی فلسفی از امکان " جامعه شناسی اسلامی " داشت.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و محقق منتقد در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است::
•انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن
•حقوق شهروندی و عدالت
•ما و جهانی شدن
•محتوا گرایی و تولید علم
•مناقشه حق و مصلحت و بن بست جنبش دانشجویی
•هویت ایرانی و حقوق فرهنگی
•گفت و گو: ابزار یا گفتمان
•گفت و گوهای سیاسی
•گفتارهای انتقادی

دوشنبه 23 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط