loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«فقه در زمانه» خسروپناه در پاسخ به شبهات «فقه در ترازو»

نویسندگان مرتبط : عبدالحسین خسروپناه

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در پاسخ به مسایل و شبهاتی که عبدالکریم سروش در مقاله «فقه در ترازو» بیان کرده است، کتاب «فقه در زمانه» را نوشت. این کتاب به زودی از سوی کانون اندیشه جوان منتشر خواهد شد.

مجید پرحلم، مدیر روابط عمومی کانون اندیشه جوان، در گفت‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار داشت: این کتاب که در باب «فلسفه فقه» به رشته تحریر درآمده، به شبهاتی که سروش در مقاله «فقه در ترازو» به طرح آنها پرداخته است، پاسخ‌های متقنی را ارایه می‌کند.

وی این اثر را در شمار کتاب‌های «پرسمان» کانون اندیشه جوان معرفی کرد و گفت: مجموعه کتاب‌های پرسمان به کوشش محققان و پژوهشگران این مرکز در پاسخ به شبهه‌ها و مسایل نوپدید اجتماعی و فرهنگی تهیه و تدوین می‌شوند.

پرحلم، مجموعه کتاب‌های کانون اندیشه جوان را در سه دسته «حوزه اندیشه»، «حوزه جوان» و «حوزه دانشجو» برشمرد و خاطرنشان کرد: کتاب‌های پرسمان در هریک از این سه حوزه نیز منتشر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خسروپناه از نظریه‌پردازان حوزه فلسفه و دین است و کتاب‌ها و مقالات گوناگونی در زمینه‌هایی نظیر فقه، عرفان، فلسفه، حقوق، علوم قرآنی، اخلاق و منطق به رشته تحریر درآورده است.

مدیر روابط عمومی کانون اندیشه جوان در پایان عنوان کرد: از دیگر تألیفات این پژوهشگر و مولف حوزه اندیشه می‌توان به «جریان‌شناسی فکری ایران معاصر»، «جامعه مدنی و حاکمیت دینی»، «انتظارات بشر از دین»، «فلسفه‌های مضاف»، «پلورالیزم دینی و سیاسی»، «قلمرو دین»، «کلام جدید»، «جامعه علوی در نهج البلاغه»، «جریان‌های فکری ایران معاصر؛ جستاری تحلیلی از جریان‌های روشنفکری، روحانیت، تصوف، تجددگرایی و ...»، «گستره شریعت» و «آسیب شناسی جامعه دینی» اشاره کرد.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و پژوهشگر علوم اسلامی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
•آسیب شناسی جامعه دینی
•فلسفه های مضاف 1
•فلسفه های مضاف

پنجشنبه 26 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط