loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ناله‌های شباهنگی شهریار

نویسندگان مرتبط : محمدحسین شهریار

5 شعر منتشر نشده از زنده‌یاد محمد حسین شهریار در کتابی به نام "ناله‌های شباهنگی" به همت جمشید علیزاده منتشر می‌شود.

جمشید علیزاده نویسنده و پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به تازگی کتابی با نام "ناله‌های شباهنگی" مجموعه‌ای از اشعار عاشورایی و دفاع مقدسی زنده‌ یاد شهریار با مقدمه‌ای تحلیلی نوشته‌ام که توسط بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس چاپ می‌شود.

وی ادامه داد: این کتاب که مراحل فنی چاپ را پشت سر می‌گذارد مقرر است در کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در حوزه استان‌های ترک ‌زبان که 8 آبان در تبریز برگزار می‌شود توزیع شود.

نویسنده "ساغری در میان سنگستان" درباره این کتاب توضیح داد: در این کتاب اشعار دینی و دفاع مقدسی شهریار پس از مقابله با اصل دست‌ نوشته‌های وی آورده شده و از آنجا که تعدادی از اشعار شهریار در این حوزه پیش از این با تحریف و افتادگی چاپ شده است دلیل تطابق با دست‌نوشته‌های این شاعر تکمیل و تصحیح این اشعار بود.

علیزاده افزود: همچنین در این کتاب 5 شعر جدید و چاپ نشده از شهریار آورده شده که 3 شعر از آنها را قبلا در کتاب "اشعار منتشر نشده شهریار" که هنوز منتشر نشده است، آورده‌ام و 2 شعر دیگر از موزه شهریار و با همکاری مسئولان بنیاد ‌حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس به دست آمده است.

این شاعر تبریزی با تاکید بر اینکه تحریفها در شعر شهریار زیاد است، بیان کرد: تلاش کردم در این کتاب تحریفهایی که روی شعر این شاعر انجام گرفته اصلاح کنم و در انتهای این کتاب 270 صفحه‌ای چند نمونه از دست‌خط‌های شهریار کلیشه می‌شوند تا خواننده امکان تطابق با اصل را داشته باشد.

نویسنده "به همین سادگی و زیبایی" درباره مقدمه تحلیلی کتاب "ناله‌های شباهنگی" توضیح داد: از آنجا که فرصت مبسوط برای نوشتن مقدمه در اختیار نبود بخشی از مصاحبه بلندی که با من در طول سه سال و در عرض 200 ساعت درباره "100 سال شعر فارسی" گرفته شده بود به عنوان مقدمه آورده شده است.

وی درپایان عنوان کرد: عزیزانی که زحمت انجام مصاحبه با من را برعهده داشتند، آن بخشی ازمصاحبه که درمورد آثارشهریار در دهه پایانی زندگیش و بیشتر حول محور عاشورا، جنگ، جبهه و جهاد بود، جدا کردند سپس من آن را ویرایش کرده به ویژه تغییری در لحن خطابها دادم و به همان صورت گفتگویی به عنوان مقدمه در ابتدای کتاب قرار دادم.

آثار مکتوب زیر از استاد شهریار، شاعر برجسته انقلاب، در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
•دیوان شهریار (دو جلدی)
•سلام بر حیدربابا

دوشنبه 30 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط