loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درباره کتاب بابانظر: 17جلسه گفتگو با شهید نظرنژاد

حسین بیضایی گردآورنده کتاب «بابانظر» خاطرات شهید محمدحسین نظرنژاد، از تولیدات دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، گفت: دلبستگی و عشق فراوان شهید نظرنژاد به کشورش، ویژگی برجسته‌ای است که باید به آن توجه کرد.

حسین بیضایی درباره علت انتخاب خاطرات این شهید بزرگوار و گردآوری آن گفت: از آنجایی که من دو سال آخر جنگ در خدمت ایشان بودم و با توجه به شناخت قبلی که از این شهید داشتم، برای این کار اقدام کردم، از طرفی این شهید منبع کاملی از اطلاعات گرانقدر دوران دفاع مقدس بودند؛ جانبازی پرتلاش که با وجود 160 ترکش که بعضی از آنها کاری هم بود، در ضبط و ثبت خاطرات خود با ما بسیار همکاری کردند، ایشان بینایی چشم و شنوایی گوش چپ شان را نیز در عملیات « الله اکبر» از دست داده بودند، بنابراین همه این موارد تکلیفی برای ما به ویژه خودم ایجاد کرد که کاری دلی انجام بگیرد و در شکلی مناسب خاطرات وی جمع آوری شد.

این نویسنده افزود: مجموعه کتاب « بابانظر» حاصل 17 جلسه مصاحبه و گفتگو صوتی و تصویری به میزان 36 ساعت با شهید نظرنژاد است که از تیرماه سال 1372 آغاز شد که پس از شهادت ایشان به پیاده کردن و تفکیک آن، اقدام کردم.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، بیضایی درباره سوابق این شهید توضیح داد: بابانظر جبهه‌ها تمام زندگی‌اش را از پیش و بعد از انقلاب قهرمانانه در کف اخلاص قرار داده بود و در جمع اولین گروه‌هایی است که در خط پاوه و منطقه کردستان به کمک شهید چمران رفت، همینطور هدایت خطوط سقز و بانه را در مقام فرمانده در ابتدای جنگ برعهده داشت.

گردآورنده این کتاب با برشمردن برخی از ویژگی‌های شخصیتی این شهید، بارزترین آنها را دلبستگی ایشان به میهن دانستند و خاطرنشان کردند: این دلبستگی و عشق به میهن و زیبایی‌هایی که از کشور در نظر ایشان بود، فراز مهمی است که کمتر کسی به آن توجه کرده است، این شهید با تعصب به وطن با روحیات پهلوانانه و سابقه قهرمانی در رشته کشتی به واقع با حضورش درعرضه نبرد حق علیه باطل، به همگان نشان داد که پهلوانی است در عین قهرمانی و قهرمانی است در عین پهلوانی.

بیضایی در پایان، برخورد مخاطب با این کتاب را اینگونه بررسی کرد و گفت: فکر می‌کنم این قبیل کتاب‌ها ،از زبان چهره‌های شاخص جنگ که به عنوان نیرویی ساده‌ به بالاترین مدارج دنیای نظامی رسیدند و در پیشانی جنگ قرار گرفتند و صداقت ، ولایت دوستی ، ارادت به نظام و پایبندی به تمامیت میهن را سرلوحه زندگی خود قرار دادند، نیاز به تبلیغ ندارد و مخاطب علاقه مند را برای دانستن واقعیت‌های جنگ دنبال خود می‌کشاند، البته در صورت روشنگری و واضح نشان دادن همه واقعیت‌ها، شیرینی‌ها، تلخی‌ها، شکست‌ها و پیروزی ها که اینها خود برای همه آموزنده و آگاهی بخش است، مصداق بارز آن سخن گرانقدر امام راحل، که می‌فرمایند،«جنگ دانشگاه بود».

این کتاب مانند دیگر کتابهای دفتر هنر و ادبیات پایداری حوزه هنری، به زودی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب قابل تهیه خواهند بود.

چهارشنبه 8 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط