loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ 28 «فروغ ابدیت»

نویسندگان مرتبط : جعفر سبحانی تبریزی

تجزیه و تحلیل ادوار گوناگون زندگانی پیامبر اکرم(ص) در سومین ویرایش کتاب «فروغ ابدیت» اثر آیت‌الله جعفر سبحانی از سوی موسسه فرهنگی بوستان کتاب به چاپ بیست و هشتم می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایرآن(ایبنا)، یکى از مقاطع بى‏نظیر تاریخ، دوران حضرت رسول (ص) از تولد تا رحلت ایشان است. در این زمینه، کتاب‏هاى بسیارى از سوى مسلمانان و غیر مسلمانان نوشته شده است که متأسفانه در بیشتر آنها، نقایص بی‌شمارى به چشم مى‏خورند.

«فروغ ابدیت» با قلمى روان و گویا، وقایع مهم و اساسى زندگى پیامبر اسلام(ص) را از اساسى‏ترین مدارک تاریخى اسلام نقل کرده و در تجزیه و تحلیل آنها ایرادها و شبهه‏هاى موجود را با دلایل قوى، جواب داده است.

«عرب پیش از اسلام»، «نیاکان پیامبر(ص) نخستین جلوه حقیقت»، «افسانه غرانیق»، «معراج از نظر قرآن و حدیث و تاریخ»، «سفیران پیامبر(ع)» برخی از فصول این کتاب را تشکیل می‌دهند.

این کتاب با بیانی روشن و منابعی معتبر، به توضیح و شرح وقایع و حوادث مهمی از تاریخ زندگانی پیامبر(ص) می‌پردازد. از ویژگی‌های این نوشتار، انطباق کامل آن با مدارک و اسناد شیعه است. در این کتاب، اوضاع و احوال عرب‌های پیش از اسلام و شبه جزیزه عربستان، نیاکان پیامبر، میلاد، جوانی، بعثت و حوادث سال اول تا یازدهم هجرت پیامبر(ص) همراه با تحلیل به رشته تحریر درآمده‌اند.

این کتاب تنها به ذکر حوادث تاریخی قناعت نمی‌کند بلکه می‌کوشد به تجزیه و تحلیل لازم درباره علل حوادث گوناگون و نتایج آنها بپردازد.

از عناوین و مباحث مطرح شده در این کتاب می‌توان «شبه جزیره»، «عربستان یا گهواره تمدن اسلامی»، «عرب پیش از اسلام»، «اوضاع روم و ایران دو امپراطوری بزرگ جهان»، «دوران کودکی پیامبر(ص)»، «از شبانی تا تجارت»، «نخستین جلوه حقیقت»، «نخستین وحی»، «نخستین هجرت»، «محاصره اقتصادی»، «معراج از نظر قرآن و حدیث و تاریخ»، «سفری به طائف»، «تظاهرات نظامی و مانورهای جنگی» و «فتح مکه» را نام برد.

آیت‌الله جعفر سبحانی‌تبریزی، نویسنده این کتاب، 28 شوال المکرم سال 1347 هجری قمری(20 فروردین 1308 شمسی) در تبریز متولد شد.

او در بخش احیاى آثار پیشینیان، تصحیح و تحقیق کتاب‌های خطى قبل از قرن هفتم را در دستور کار قرار دارد که از برخى از آثار چاپ شده وی می‌توان به «المهذب نوشته ابن براج طرابلسى(400ـ481ق)»، «الجواهر»، «الجامع للشرائع نوشته یحیى بن سعید حلى (600ـ681ق)»، «العمدة نوشته ابن بطریق حلى»، «اصباح الشیعة بمصباح الشریعة نوشته قطب الدین کیدرى (قرن 6هجرى)»، «اشارة السبق نوشته حلبى»، «اقطاب الدوائر(در تفسیر آیه تطهیر) نوشته شیخ عبد الحسین(از علماى عصر صفوى)» و «ابانة المختار فی أحکام الخیار نوشته شیخ الشریعه اصفهانى (1266ـ1339ق)» اشاره کرد.

کتاب فروغ ابدیت نوشته آیت‌الله «جعفر سبحانی» به زبان ترکی استانبولی نیز ترجمه شده است.

چاپ بیست و هشتم کتاب «فروغ ابدیت» در شمارگان 5000 نسخه، 1052 صفحه، قطع وزیری و جلد سلفون به زودی روانه بازار نشر خواهد شد.

این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 11 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط