loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «تحلیل ساختاری جنبش‌های چریکی در آفریقا» منتشر شد

محمود فرازنده در کتاب «تحلیل ساختاری جنبش‌های چریکی در آفریقا» کارنامه نیم قرن شورش و حکومت در آفریقا را بازخوانی کرده است.
فروپاشی زیرساخت‌ها و بنیان‌های حکومتی در آفریقا باعث اوج گیری قیام‌های مسلحانه خارج ار حوزه‌های مدنی به عنوان تهدیدی خشونت آمیز علیه رهبران شده که جایگزین کودتاهای ارتشی شده‌اند.
در میان این جنبش‌های چریکی بعضی در زمره جنبش‌های ضد استعماری یا علیه جناح حاکم اقلیت سفیدپوست قرار می‌گیرند و برخی دیگر برای بی‌ثباتی کشورهای همسایه یا براندازی قدرت داخلی به راه انداخته می‌شوند.
کتاب "تحلیل ساختاری جنبش‌های چریکی در آفریقا" دامنه مطالعات خود را بر حسب مورد از آفریقای حاره تا شاخ آفریقا و از آفریقای مرکزی تا کرانه‌های غربی آفریقا گسترانده و به گفته نویسنده کتاب سعی شده است مطالعه تطبیقی نویی در این زمینه انجام دهد.
این کتاب 10 بخش دارد.
جبهه آزادی بخش اریتره، جبهه آزادی بخش خلق تیگرای- اتیوپی، جبهه آزادی خلق سودان، ارتش‌ مقاومت ملی اوگاندا، جناح‌های مسلح سومالی،جبهه میهنی روآندا، دولت سابق روآندا و اتحاد نیروهای دموکراتیک برای آزادی کنگو، شورش جنگ سالاران لیبریا،جبهه متحد انقلابی سیرالئون و لمپن پرولتاریا و جمع بندی نهایی عنوان فصل‌های کتاب هستند.
موسسه مطالعات اندیشه سازان نور کتاب "تحلیل ساختاری جنبش‌های چریکی در آفریقا" را در 637 صفحه با قیمت 10 هزار تومان منتشر کرده است.

سه‌شنبه 14 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط