loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

15خرداد، زمینه‌ها و بستر‌ها

مجموعه مقالات همایش "15 خرداد، زمینه‌ها و بستر‌ها" که با 40 عنوان مقاله به همت دفتر ادبیات انقلاب حوزه هنری تولید شده، توسط انتشارات سوره مهر در 2 جلد منتشر می‌شود.

به گزارش ایبنا با گذشت بیش از 46 سال از قیام 15 خرداد 1342، جز در سال‌های ابتدایی پس از این واقعه، کمتر نشست و همایشی به موضوع 15 خرداد پرداخته است.

پس از انتشار کتاب‌هایی با محوریت حادثه 15 خرداد 42 و دسترسی به اسناد جدید مرتبط با این واقعه، راهی برای پژوهش و دریافت‌های تازه و ریزبینانه از این واقعه گشوده شد تا پژوهشگران از زوایای مختلف مسایل بازگو نشده را بپرورانند.

بر همین اساس دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری با همکاری نهادهای مرتبط با موضوع، همایش "15 خرداد، زمینه‌ها و بستر‌ها" را در روز یکشنبه 12 خرداد ماه 1387 برگزار کرد.

اکنون پس از گذشت بیش از یک سال از برگزاری این همایش، دفتر ادبیات انقلاب اسلامی مقالات برگزیده همایش را در قالب کتاب آماده کرده است.

کتاب مجموعه مقالات همایش "15 خرداد، زمینه‌ها و بستر‌ها" در 2 جلد تدوین شده است. جلد اول در برگیرنده 18 مقاله با توجه خاص به نقش امام خمینی (ره)، مدرسه فیضیه، علما، ماه محرم، بازار، دانشجویان و شهرهای مشهد، تبریز و تهران در این قیام است.

همچنین جلد دوم این مجموعه با 22 مقاله در موضوع‌های؛ اسراییل و صهیونیسم، بهائیت، دولت امینی، دولت علم، دین‌ستیزی در حاکمیت پهلوی و مسایل بین ایران و آمریکا در دوره شاه خائن تدوین شده است.

مجموعه 2 جلدی مقالات همایش "15 خرداد، زمینه‌ها و بستر‌ها" در قطع وزیری و 529 صفحه، با شمارگان 2500 نسخه و بهای 79 هزار ریال توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

یکشنبه 19 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط